Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Thursday, January 7, 2010

Hari ini Khaleef Sangat COOL ~~

Bangun pagi.. terus berdiri depan bilik air buka seluar..
Maknanya dia nak mandi ler tu..
Tak payah suruh-suruh..

Lepas mandi minta susu sebotol..
Pakai baju sekolah..
Sekejap je siap..

Kuar je rumah dia tanya
"Boleh Kalep pergi rumah aki?"

Aku jawab..
"Tak boleh.. hari ni sekolah"

Dia diam je terus masuk kereta..

Smpi sekolah..

"Kukin kalep tak nak la.. buak je ngn semengget"
(SEMENGGET = note RM1)

"OK Boleh.. Mami tunggu dalam kereta tau"
Aku jawab..

Aku mmg hari-hari parking jauh dari sekolah..
Dan "Cong" dia kata aku tunggu dalam kereta..
Bila dia balik sekolah.. tgk kereta aku di tempat yg sama..
So, dia igt aku tunggu dalam kereta ler..

"Tak payah la.. awak pergi keje cari duit beli menan"

Oooooo.. anakku sudah matang selepas 4 hari sekolah :))

Selalu, bila dia tanya
"Kenapa awak tinggal Kalep?"

Aku jawab
"Mami kena pergi keje cari duit nak beli mainan.."

Jangan laaa cuti 2 hari ni.. kang Senin depan payah balik nak g sekolah..
Mgu ni banyak betul aku bermodal..
Mainan beli hari-hari..
Lagi bagi dia minum air gas..
Petang-petang kena bawak pergi taman mainan..
Pastu yang paling susah nak buat..

MINGGU NI KALEP BUAT APA PUN
TAK KENA MARAH NGN MAMI
.
.

13 comments:

Mimy Hamid said...

kak zel ngan kalep ni kelakar la..hari2 baca tak bosan..klik2 digi

Ika Zulaikha said...

mwahahaha...

kalep ni bijak laa..
daya ingatan dia kuat...

insyaALLAH pekse dpt no. 1..
amin...

Kakak Besar said...

muakakakkakak...anak ngan mak sama bijak jer ngko ni zel...suker kalep....biler la aku nak leh hero gak sorang....

Ini Saya said...

Hohoho.. daya ingatan yang kuat.. saya baya tu follow je apa mak ayah suruh.. suruh gi sekolah, pegi.. takde mintak-mintak menan.. menan yang ada pun bukannya anak patung ke apa.. pistol, kereta api.. kes jarak umur ngan adik laki x smpi setahun.. hohoho..

Zalia Hezlin Abolah Zawawi said...

Honey..

Aku lak nak sangat baby girl..
Bulan ni takde rezeki jugak lagi..

Yosh..

Aku dulu pun sama..
Tkde laa nak meraung2 ke..
Merengek-rengek ke..
Masuk sekolah umur 4 tahun jugak..

adahazlan said...

Memang sgt cool kalep ni.. sis, cepat2 bg kalep adik pasni sure takde mintak menan dah ... hihihih..

queline said...

cute sungguh kalep ni..bija lak tu...

mama_iris said...

kak zel layankan saje dulu kerenah kalep neh.....sbb dia sgt chumel utk dimarah...hehehehe.....cair tol hati tgk muka innocent dia...

adikmanje@ellyazarmilia said...

Zel...terharu aku dengar ayat kalep tu..rasa mcm dan besar sangat budak tu...

cikbedahlaser said...

kak zulaikha.. aminn...

aah comel je... pandai lak tu...
borak cam org besar....

ok kalip..awak kena skolah..dah besar sok leh cipta menan pulak....

noradzlina.kamdani said...

bijak yek ko cong kalep..kdg2 terpaksa kn...

Zalia Hezlin Abolah Zawawi said...

Kalau aku tak CONG...
Sehari 40 kali dia tanya

"KENAPA AWAK TINGGAL KALEP?"

geraugebang said...

kelako la anak awak si kalep ni. Kalep, kalep. Nanti sekolah pandai-pandai dapat beli mainan ya. he he he.