Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Sunday, January 31, 2010

Holiday yang sangat HELL !!!

Pergi Penang sekali ni mmg serba tak kena..
Dari nak pergi smpi ler balik..
Maybe sebab kamiorang excited sangat kot...

Kali ni Sara ikut sekali..
Depa berdua ni je yang having fun..
Sedangkan kitaorang ?!!!!!!!

Tujuan utama g Penang..
Nak p pasar malam Batu Feringghi..
Nak beli DVD citer korea...

Tiba-tiba pergi kali ni..
Satu pun gerai DVD takde..
Selalunya.. paling-paling tidak ada 10 gerai..
Bila tanya peniaga berdekatan..
Depa kata bukak lambat sket hari ni..

Oklah takpe.. aku ngn adik aku jalan end to end..
Lebih kurang 1km panjang pasar tu..
Kul 7.30 mlm kitaorg jalan balik..
Kot-kot ada yang dah bukak..
Takde jugak..

Pasal perut dah lapar..
Ambik keputusan g dulu Padang Kota..
Pastu balik semula ke Batu Feringghi..

Lepas makan tu dalam 9.00 mlm..
Patah balik.. sekali tu salah masuk jalan..
Termasuk jalan KEBUN BUNGA..
Yang ada perarakan Hari Thaipussam !!!
Huwaaaa !!! tersangkut kat situ dekat 3 jam..

Kul 12 baru smpi Batu Feringhi..
Tgk kedai sumer tgh bungkus2..
Kedai DVD satu pun tarak !!!

Pastu patah ler balik... igt nak naik jambatan je..
Termasuk balik pulak JALAN KEBUN BUNGA YG SANGAT HELL !!!

Nasib baik laki ku Inche Izman tersayang..
Adalah seorang yang sangat penyabar dan bukan perengus..

Pastu jem punya jem punya jem...
Sampai ler kat jalan nak naik jambatan..
Tiba2.. kereta orang depan lepas..
Kereta kami kena tahan polis

"JAMBATAN DAH SESAK... SILA NAIK FERI !!!"


Dah satu hal lak nak cari jalan ke Feri dalam sesak banat tu..
Smpi kat Jeti dalam kul 1.30 pagi..
Duk laa dalam kereta..
Pastu kat feri.. org situ kata FERI SEJAM SATU !!!!

Sekali feri kul 2.00 pagi smpi...
Dah excited ni..
Sekali tu.. kereta depan aku dah kena tahan ngn org feri..
Dia cakap..

BAGI MOTOR JALAN DULU..
Ada laa dekat 100 biji motor nak naik feri..
So, kami kena tgu feri kul 3.00 pagi..

HUWAAAA !!!!

Kay laaa... tgu lagi..
Pastu aku suh laki aku matikan enjin..
Sebab sejam lagi kan..

Pastu lepas 10 minit tunggu..
Igt nak haruk p Jambatan pulak..

Start ENJIN.. tiba2... kreeeeeeekkkk.... kreeeeeeekkkkk.. kreeeeekkkkk...

MAMPUS !!!

Kereta takmo hidup !!!!
Bateri KONG !!!


Ramai ler yg dtg tolong...
Terutama yang g sambut Wesak tadi..
Yang mula2 aku maki hamun sbb ada Thaipussam yang menyesakkan jalan..
Lastly, depa2 tu jugak yg datang tolong..

Nak jadi malang lak..
Jumper battery tertinggal kat umah..
Masalahnya kitaorg dah dalam line nak masuk feri..

Kereta belakang kasi jumper dia..
Tapi jumpernya dah tak elok sangat..
Dah try jump dengan kete depan tapi tak boleh..

Yang lain2 cam2 ler depa cuba..
Bersihkan kepala battery ler..
Masuk air battery ler..

Sampai laa...2.45 pagi.. Feri kul 3.00 pun sampai..
Sekali.. geng2 paddayappa sanggup nak tolak kete kami masuk feri..

Tapi.. pekerja Feri tak bagi...
Sbb dia kata kereta rosak tak leh naik feri..
Pastu ada sorang lagi..
Dia nak kuarkan baterry kereta dia...
Dan hidupkan dulu enjin kereta aku..
Pastu masukkan balik battery lama utk cas balik..

Pekerja feri tu pun kata OK..
Tapi kena wat kat bawah.. tak leh naik feri selagi tak siap..

Maknanya feri kena tunggu kamiorang...

Yang geng2 motor.. dah bengkek sbb tak dapat naik feri..
Depa remp motor ramai2 smpi rasa jeti tu nak roboh punya bising..

Dah selesai.. cepat2 kami naik feri..
Mmg ada 2 tempat je lagi dlm feri..
Kete aku ngn kete orang yg tolong tu..



Dalam feri tu kami kenal-kenal ler..
Rupa-rupanya family India tu datang dari Kampar...
Laaa... sekampung lak ngn laki aku..

Kamiorang smpi umah... kul 4.30 pagi..
Semua lembik tak bermaya..

Dalam perjalanan.. sorang2 melafazkan kata serik..

"NO MORE PENANG!!!"
"SERIK DAH.."
"TAK DAPAT TGK CITER KOREA PUN TAKPE LAAAA PASNI"
"JANGAN AJAK ABANG LAGI" - ni laki i :))

Sekali esoknya..
Family acik aku yg ada sekali kt umah atuk aku..

"MASA JALAN2 KAT FERINGGHI NAMPAK TAK RUMAH PERAK?"

Memang nampak.. ala-ala banglo gitu..

"PAKCIK BOLEH SEWA BANGLO TU.. MMG KHAS UTK KAKITANGAN KERAJAAN NEGERI PERAK.."

Apa ?!!!!!
Keterujaan yang hancur lebur semlm datang balik..

"OK.. BULAN MAC NI SET"..

Mak aku..

"Igtkan SERIK SETAHUN.. rupanya tak smpi 24 jam dah sebut Penang balik..."
.
.
.

10 comments:

|| NaFiRaa || said...

mak haih.. byknye dugaan!!

mama_iris said...

bagusnya hubby akak....sabar tahap master tu..kalo laki nurul agaknya,muhahahha......"satu tahun ko tak buleh mintak apa2"

Some1...somewhere...somehow... said...

klau x memenatkn...bukan acik Zel namanyer...ekekeke

its me said...

aku gelak gegeuling macam nak mampus bace entry ko ni....aku bace kekuat kat boy....adoiii la sumpah lawak lol....org tolak keter ko ade rase mcm bawak kavadi kot nyer...wakakakakaa

Zalia Hezlin Abolah Zawawi said...

Tulah... eee mmg nyesal sangat-sangat..

Baik dok umah tengok tv

niena said...

kite leh tak sewa umah perak tu...leh g bercuti...hehehe

Zalia Hezlin Abolah Zawawi said...

Kita TAK BOLEH..
Tapi kalau ada sedara mara yang kerja ngn Kerajaan Negeri Perak.. leh ler memohon..

Best rumahnya.. tepi laut

awek_utara said...

hahahhaha..siotnye cte kak zel ni..kelako x hengat..mcm2 hal..tp kak, png ni benonye best..bnyk tmpt leh pegi..iza dh tawaf 1 pulau..sume dh masuk, n skrg dh boring plak sbb sume tmpt dh merasa lepak2..hehehe

ceklala said...

oOooO.. tu yg ko tny aku psl kedai dvd tu eh??
kesian korangg!!!
Tapi ari tu aku pegi mmg ada la kedai2 dvd tu.. tp jarak depa jauh2... tatau pasal apa...
Org melayu takde ke nak tlg korang? sian nyerrr lah!

Zalia Hezlin Abolah Zawawi said...

Ila

nasib baik laa ada orang yang BUKAN MELAYU tu tau..

depa tolong sampai aku rasa depa laa sedara aku dunia akhirat..

ada satu melayu mai tanya awat ?
bila habaq pasai battery dia jawab apa tau

"KALAU MALAM NI.. KEDAI SUMER DAH TUTUP.. HANGPA KENA TUNGGU ESOK PAGI LAA KEDAI BUKAK"

Kalau setakat itu.. AKU PUN TAHU KEDAI DAH TUTUP !!!