Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Sunday, November 14, 2010

Ada cadangan tak?

Nampak tak pipi belah kanan dia tu..
Asalnya kena susu badan..
Kecik je mula tu..
Tapi bila dia mula garu-garu..
Makin membesar lak jadinya..

Doktor ada kasi ubat..
Tapi cam tak berapa berkesan..
Minah ni plak..
Kadang2 dia garu smpi berdarah..
Muka dia selamba je cam takde apa jadi..

So, sapa-sapa ada cadangan tak?
Krim apa yang sesuai untuk Kayra ni..
Sian lak kat dia..
Kurang comel dah dengan kurap susu di pipi itu..
(hehehe.. mami dia perasan anak buah sndr sangat comel :))
.
.
.

8 comments:

Hazz said...

try Econazine cream..bg ank2 saya sgt2la affectivenyer terhadap ruam susu n pelbagai penyakit gatal yg lain...leh cri kat farmasi..harga lam RM5-10 hinggit jer..

Hazz said...
This comment has been removed by the author.
kakngah said...

pengasuh ank aku pernah ajar tau...
tekap ibu jari kite tu kt lelangit, lps tu selawat, sapu kt pipi dia yg kene kurap susu tu...
mak dia yg buat tau..
jgn ko lak.. hihihi!!

cuba la.. mana tau berhasil pulak.. dengan izin Allah. bertambah comek c kayra ni nanti....

Nieza Ishak said...

aa'ahh econozine pun ok sbb dia kuat sket .. tp kalo tak ok pi klinik pakar kulit ...

Miss Fadhilah said...

kak biasenyer krim untuk gtal2 n ruam kt kedai herba cina (sengsei) mmg mujarab...try g tnyer kt kedai herba cina mane2...

syida said...

econazine bagus untuk ruam nie...idah selalu pakai untuk anak2....tapi racun rasanya....

Kena pakai masa tidur je

azrin said...

kak, try krim 'U-Console Ointment'..tulisan die kaler biru..krim warna jernih..anak saya mcm tu gak ruam susu..hari2 lepas mandi akak sapu nipis...insyaAllah ilang..anak saya pun mcm anak buah akak..tak ilang2..makin teruk..krim tu klinik pakar kanak2 yg bg...dh lepas tgk keberkesanan lepas mmg stanby je krim tu kalu kene ruam lg..

I want to lose weight said...

Skang ni makcik akak bagi satu krim ni..

Lepas cousin baca ini blog :)

Dah ok.. tapi bila kena tangan dia hinggap kat pipi.. merah balik :))

Tapi dah ok sangat laa banding hari tu