Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Wednesday, November 17, 2010

Food @ Spital

Kerana aku GDM..
Kena laa hadap yg low salt..
Tapi sebenarnya.. lansung takde garam..

Ni hidangan pertama..
Lepas-lepas check-in..
Tapi ketahui laa.. bahawa kari cair ikan kembung itu..
SANGAT SEDAP!!!!

Maybe aku bukan pemakan kari tegar..
Dapat kari yang ala-ala je..
Maka ianya jadi sedap :)

Masa ni tak sempat dah kot nak bagi hidangan low salt..
Sebab aku baru masuk..
Cuma nasi sempat depa kuarkan separuh..
Tinggal separuh je utk aku jamah dengan kari sedap itu..

Bihun sup...
Ni breakfast..
Mula-mula cam suker je..
Sebab orang lain dapat roti keras 2 keping cicah air..
Aku sorang je dapat bihun sup..

Sekali dah masuk mulut..
Dan-dan tu terjeluah balik..
Bukan sengaja..
Tapi tindakan refleks atas rasa bihun sup tersebut..

Rasanya seperti bihun yang direndam dalam air mineral..

Ni lak aku sapu bersih..
Sbb pagi2 tak lalu nak sarapan..
So, lunch adalah waktu yang ditunggu-tunggu..

Fillet ayam tu.. nasib baik kulit fillet tu ada masin2 sket..
Pastu sambal merah tu.. seolah2 cili boh yang dituang atas ayam..
Sayur sawi.. tak gamak pun nak makan..
Sup lobak putih...
Aku tak tau pe nama masakan..
Tp kuah itu banyak membantu aku melancarkan suapan..

Lepas tu terus call mak aku..
Ma.. nak ayam goreng..
Lagi nak roti..
Lagi nak nugget...
Lagi nak itu.. lagi nak ini..

SILA SOROK DALAM BEG BAJU!!!

:))
.
.
.

1 comment:

noradzlina.kamdani said...

zel...camne nk cpt baik...sila patuh pd arahan diet yg ditetapkan oleh doc