Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, November 22, 2010

Tak reti penat...

Kak Mah merungut pasal anak..
Aku pun nak merungut gak ler..
Wpun baru sorang.. sorang lagi tgh lepak dalam perut..
Tapi nak hungut jugak..

Budak ni.. sejak benti pukin..
Lansung takmo tido siang..
Dah laa tak tido siang..
Malam lagi mau tido lambat..

Ikutkan takde apa pun dia nyusahkan mami..
Dia pandai berak kencing sendiri..
On/off TV & Astro sendiri..
Tak kacau mami bertenet smpi pengsan..

Susu je tak pandai buat lagi..

Tapi dia ni melasak tak kira pukul bape..
Lepas bosan melasak..
Membanting tulang pulak memunggah..
Selagi ada bakul menan dia tolak bawak keluar..
Pastu lambakkan kat ruang tamu..

Mami bangun tido esok cam nak pengsan tengok rumah..
(kebiasaannya mami dia akan tido dulu :))

Kalau ada adik kang tak tau ler..
Adik dah tentu tido tak senang..
Abang dok membising tak tentu hala..

ROTAN ITU MUNGKIN AKAN MEMAINKAN PERANAN!!!
.
.
.

2 comments:

noradzlina.kamdani said...

penat tu..ko klu kalep tdo lbh awl dr ko cuba la dok pesan kt ubun2 dia..JGN NAKAL MAMI PENAT (tp tu le kaedahnye mami tdo lbh awl dr kalep hu hu hu)

masayu said...

akak ada 2 ank lelaki (7 dan 3 tahun) dan 1 perempuan (1 tahun 3 bulan, ko bayangkan yg hero 2 ketul tu bergusti dan yang baby nk tido, dari kecik dalam pantang akan biasakan yg baby girl tu tido jugak wpun abg2 dia tengah bersilat. jd smpai skrg dia selamba je tido wpun abg2 memekak..ish ibu dia pulak yg tak tahan sabar