Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Thursday, November 18, 2010

Kalau gemuk...

Kalau gemuk..
Nak pasang benda ni laaaa paling susah sekali..
Cucuk sini tak kena..
Cucuk sana tak kena..

Puas ditepuk-tepuk..
Dipicit-picit smpi merah-merah tangan..
Susah jugak nak jumpa..
Selalu.. paling cepat boleh dapat pun..
2 kali cubaan..

Paling naya.. pernah sampai 5 kali cuba..
Tak cukup tangan kanan.. tangan kiri pulak..

Selain dari masuk line drip ni..
Satu lagi susah kalau nak ambik darah banyak..
Selalunya nurse ambik jalan mudah..
Iaitu cucuk jarum dulu..
Dah ada dalam daging baru pusing2 smpi langgar urat darah tu..
Dah langgar baru cucuk dalam sikit..

Dulu-dulu aku takut bab-bab jarum ni..
Skang ni dah rasa tak heran...
Hangpa cucuk laa.. pusing laa...
Janji apa yg depa nak dapat..
.
.
.

3 comments:

ibh said...

Uih!..ngerinya aku dgr zel..
Aku marah betul kalau kena mcm tu..cucuk..pastu carik urat..Sakit siot..Tu pasai kalo amik darah aku tak suka dr yg buat..Baik la budak lab yg buat..tak sakit sgt.

nurulhudaresad said...

btul3..dulu ngeri gile membayangkan org kene cucuk masuk air ke amek darah ke...tp time bersalin ari tu,sakit bersalin melebihi segalanya...lantak p la nak cucuk tang mana pon..huhuu

pearls.. said...

aku dulu pun ngeri gak.. tapi.. sejak aku kena denggi itu ari.. aku dah tak heran dah.. mmg cam ko la Zel.. tangan gumuks.. banyak isi.. tak nampak urat...
kalau kena nurse yang tak reti.. hancur la tangan tuh.. tapi.. kalau nurse yang pandai.. kejap jerk.. cucuk.. terus dapat uratnya..

moga cepat keluar wad...