Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Wednesday, November 17, 2010

HSR...

Aku dok wad bersalin..
Wpun bukan nak bersalin lagi..

Masa awal2 smpi kena dok kat emergency bersalin..
Cam-cam ragam orang nak bersalin kena tengok..
Sebelah aku orang asli yg nama Hema tu..
Dia ni muda sangat lagi.. dalam belas-belas tahun gitu..
Kejap2 dengan dia menangis..
Igtkan sakit ke hape..
Rupanya rindu kat suami dia..

Aku tak pernah tgk @ dengar orang lain nak bersalin..
Masa Khaleef beranak kat swasta..
Hari aku beranak tu takde saing sapa pun..
Bilik pun sorang-sorang je..

Tapi bila dah dengar baby keluar & nangis..
Aku lak syahdu lebih-lebih..
Cam aku lak baru pas beranak :)


Dr. Junaida ni O&G HSR..
Baik orangnya dan suka berlawak..
So, takde laa tension sangatkan kat sana..

Cumanya.. kat spital gomen ni yang aku perasan..
Tiap kali doktor tukar shift..
Dpt doktor lain..
Kena jawab baik soalan yang berulang-ulang kali..
Maybe depa nak make sure laa kot..
Padahal rekod aku dah ada kat sana time aku kena appendik lagi..

Pukul 6.00 pagi dah siap mandi hokay..
Exceli pagi 16 Nov ni..
Kul 4.00 pagi depa dah kejut aku..
Nak bagi injection Dexa & ambik ECG baby..

ECG ni aku pelik sket..
Sebab baby aku baru 30 minggu..
Bukan senang nak ambik graf jantung baby yg masih kecik..
So, asyik missing heart beat..
Yelah.. dia kecik lagi..
Bila rasa tertekan dengan machine tu..
Laju jelah baby bergerak ke kawasan lain..
Hilang ler bacaan denyut jantung tu..

ECG yg patutnya 20 minit..
Dekat 45 minit baru abih..
Baru je aku nak lelap balik.. masa tu dalam kul 5.30 pagi..
Tetiba nurse jerit suh bangun mandi & tukar baju..
Depa dah nak collect baju semlm..

Huhuhu... aku takpe laaa bukan bersalin pun..
Tapi 3 lagi roomate aku..
2 tu baru beranak malam tu..
Sorang lagi baru lepas ceaser 2 hari..
Bangun laa jugak pi toilet mandi apa bagai..

Masa beranak Khaleef dulu..
Nurse lapkan badan aku ngn air suam..
Pastu tukar baju... pad apa sumer..
Atas katil je.. takde pun bangun2 pi toilet apa bagai..

Setimpal laa kot dengan bayaran yang dikenakan..
Layanan ok je..
Nurse ngn doktor sumer baik-baik..
Cuma dok kat spital gomen ni nak kena kuat semangat ler..
Kalau spesies manja & mengada-ngada...
Tak sesuai ler nak layan spital gomen..

Aku.. TAK SESUAI KOT :))
.
.
.

9 comments:

MaMa QaiSaRa a.k.a nUnU said...

kak zalia: ermm.. kalo duk kt sepital gomen..
lagu gitu arr...
depa malas nk melayan sgt kerenah pesakit...
depa suh itu ini... sbb pg2 don nk cek..
pastu nnti pagi2 atendan nk kemas2 katil bagai kutip2 baju kotor...
huhu...

" bertindak mengikut arahan "
kuang2...

Mama Sara said...

erm yup kot..terutama KKB tu hazab nauzubillah..
masa kat selayang okies ..heaven...

//yang pasti tiap2 hari berdoa supaya senang beranak n dapat layanan bagus..n alhamdulillah...

Lynn Abd Latib said...

zell
nampak sgt ketinggalan keretapi..apasal masuk ward?aku kelam-kabut..anak sakit lak!!

Zalia Hezlin Abolah Zawawi said...

Sakit biasa laa...
High BP :)

Zalia Hezlin Abolah Zawawi said...

Iera.. spital Slim ni 5 kali best dari HBKKB ngn Spital Benun..

Satu partition hanya ada 4 org..
Pastu laluan udaranya ada econ..
Then atas katil setiap patient ada 1 kipas siling.. Toilet pun setiap partition ada satu :)

ibh_sue said...

Byk gak yg cita hopst gomen tu mcm tu..Mimpi ngeri gak nih...
Weh zel! take care la ya..
Hope ok sampai bersalin...

Mak Doyah said...

aku dulu beranak sulung klinik bersalin swasta, hangus 2.5 k, kali kedua kat spital gomen, spital Besar Temerloh yg baru, satu sen pun tak bayar, tapi ye la beranak sulung memang susah, sakit giler nak mati rasanya, lagi kena forsep sebab anak aku besar, 3.8 kg, alhamdulillah anak kedua 3 kg, kecik dan senang walaupun gap 5 tahun. Tapi hospital gomen Temerloh ni aku lagi suka, labour room besor, husband boleh masuk tengok bersalin, wad 4 org je duduk, misi baik ( misi muda2 memang baik), kalau sakit sgt lepas bersalin boleh mintak tolong misi utk mandi, tapi kalau boleh memang mandi sendiri, so kesimpulannya ikut hospital la, tak semua hospital gomen sepesen, tapi kalu jenis manja memang tok leh la duk gomen..

noradzlina.kamdani said...

ciannye ko

mmg la kt spital gomen stiap kali doc tuka shift diorg dok tanya bende yg sama...tu kire ok...yg xok sbb mcm kes aku asyik kene SELUK jek dgn doc...bayangkan lah aku dok wad 5 hr 4 mlm sblm bersalin brape bnyk TGN da...

bwk bersabar yek...semoga ko n baby sihat selalu

Zalia Hezlin Abolah Zawawi said...

Kali ni aku ada PP type II..
Lagi anak breech..

Terlepas ler kot adegan seluk-menyeluk ni..