Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Wednesday, November 24, 2010

Itu sangat menakutkan...

Tadi aku habaq ler nurse..
Yang bila aku stop makan itu Labetalol..
Sakit kepala aku hilang..

Dia pun terus citer kat aku satu kisah..

Awal tahun ni..
Ada seorang ibu mengandung yg telah mengabaikan arahan makan Labetalol..
Dah laa tak makan..
Turut mengabaikan jugak arahan check BP biweekly..
Lagi mengabaikan jugak date-date utk check-up..

Sampai laa hari dia pecah ketuban..
Anto ler ke satu spital ni (nama dirahsiakan sbb belum bicara mahkamah)
Tengah-tengah tunggu nak beranak ni..
Tiba-tiba dia diserang sawan..
Masa ni ler baru doktor tahu dia ada masalah BP yang kronik..

Baby dia selamat dikeluarkan..
Tapi ibu baby telah mengalami kerosakkan otak yang serius..
Seluruh badan lumpuh.. Lidah tidak boleh masuk ke dalam mulut..

Si suami telah menyaman hospital tersebut RM1 juta ringgit..

Belum ada keputusan..
Sebab belum dibicarakan..

So, di sini.. siapa salah?

So.. Zalia Hezlin..
Sila makan Labetalol anda mengikut masa yang ditetapkan..
8 pagi - 4.00 ptg - 12.00 tgh malam
.
.
.

5 comments:

nurulhudaresad said...

uish....insaf kak insaf...kita yg baca je ni pon seriaauu..

Nieza Ishak said...

betul Zel ...
bahaya nak2 kalo berkaitan dgn BP ...sbb terbabit dgn anak dlm perut.

aku pun takut kalo gitu ..
apa2 pun kita buat habis terbaik sblm menyesal kemuadian hari ..sbb aku pun tiap2 kali mengandung, bila ujung2 jerk BP naik. takutt wehhhh ....

kakngah said...

ms ngandung no. 3 hrtu aku nyer BP pun naik gak. sbb mkn dgg korban ler..

BP tak turun2 pun... akhir kata, kalumpang tolak g spital. aku chek in spital sg. buloh.

ibh said...

Iskhhh!!! ko ni zel..Sila dgr cakap dr ya..Takut aku dgr..

iswatie "colours of life" said...

mak aii..menakutkan...

so zell....rajin2 la mkn ubat