Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, November 30, 2010

Kalau panas...


Mengantuk cam digam-gam mata..
Nak-nak perut dah kenyang..

Hari ni bantai lagi ikan selar masak taucu..
Dengan hati ayam masak sambal..
Lagi ada kerabu pucuk paku + togeh..

Selalunya minum sirap ais tak pun teh O..
Hari ni berkelakuan baik.. minum air kosong sahaja..

Dulu masa form 1 & form 2..
Kena sekolah petang..
Rasanya cam takde laa satu hari..
Yang aku tak tido dalam kelas..
Sapa sekelas dengan aku dulu..
Tau ler peel tdo dalam kelas aku ni..

Cikgu aku smpi pernah mengamuk nak gantung aku kat kipas..
Sebab lebih 3 kali dia tegur aku lelap time dia baca nota suh salin..
Part cikgu baca nota.. murid salin..
Yang ni kaedah pembelajaran yang paling aku tak suka..
Sebab aku mudah terlayang.. bila cikgu baca seketui-seketui..
Tau-tau aku dah melayang ke angkasa lepas.. siap mengigau lagi :))

Itu belum ambik kira air liur yang meleleh menjejun lagi..
Bukan setakat tudung je basah..
Kain biru sekolah tu siap ada peta Amerika Selatan..

Kalau dalam makmal..
Selalu cikgu panggil ramai-ramai kerumun meja depan..
Sebab dia nak tunjuk ujikaji..
Aku lak menyangkung kat kaki kawan... tido..
Dengan pesanan.. kang dah dekat2 nak abih.. kejut aku :))

Nasib baik.. bila masuk sekolah pagi..
Wpun penyakit kantok tu masih ada..
Tapi tak laa separah time sekolah petang..

Kesimpulannya..

Petang bukan masa untuk sekolah atau bekerja..
Petang adalah masa untuk TIDO :))

PEACE!!!
.
.
.

9 comments:

adha said...

hahah peta amerika ek.. kecik jek tu petanya.. nasib tak peta dunia..

kalau aku lak.. ptg waktu untuk skolah agama... tngktan 2 baru darjah 6 sekolah agama... lg la mengantuk....

I want to lose weight said...

sekolah agama takpe lagi..
boleh ponteng :))

Beattey said...

tu sebab aku selalu tak nak dok belakang...

harus depan..yang dekat ngan meja cikgu...

hehehehehe...

iluvtupperware said...

maunya tak tidor petang.. dahla makan nasi kawah.. pegi sekolah jammed.. tghari, tgh panas.. sampai kat kelas sejuk jer kipas..pe lagi.. tido la..

littlehumblelynn said...

zell,

aku bab tido siang mmg fav tuh..masa mgdg sulung..pantang lunch time aku dah terbongkang bwh meja..heheh..

I want to lose weight said...

:))

betui-betui..

so yang salah adalah NASI KAWAH ATPN...

LiaNa YuSoF said...

like...
hehehe....

noradzlina.kamdani said...

Itu belum ambik kira air liur yang meleleh menjejun lagi..
Bukan setakat tudung je basah..
Kain biru sekolah tu siap ada peta Amerika Selatan..


dhsyat gak eh ko ni

aku paling kuat tdo dlm makmal FIZIK ntah asal masa FIZIK je mesti aku tdo sampai kene cubit dgn cikgu ahmad tu pun aku msh bole smbng tdo lagi hu hu hu

noradzlina.kamdani said...

beatty: aku dok dpn cikgu pun tdo camne tu? bosan tahap gaban maknanye