Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, December 21, 2010

Tungku

cr to yiutsumuni.com


Dalam banyak-banyak benda masa pantang..
Seperti;

1- Makan jamu
2- Makan nasi gaul lada hitam
3- Minum air panas
4- Bengkung
5- Pilis & param
6- Lauk tak best

Tungku adalah perkara yang paling2 hazabedah sekali aku rasa..

Kat umah mak aku..
Kul 6.30 pagi dia dah siap bakar tungku sblm pi sekolah..
Time tu laa dia kejut aku suh bertungku selama 1 jam..

6.30 pagi hokay..
Kalau malam tu anak aku tido nyenyak..
Leh diterima akal lagi..

Masa Khaleef baby.. dia berjaga sambil menangis..
Start jam 11.00 malam.. smpi ler 5-6 pagi..
Baru dia tido..

Aku pun time tu laa baru nak lelap mata..
Dah kena hulur tungku berat 5kg.. suh tekan atas perut..
Perasaan sangat SEBAL hokay..

Aku tunggu je mak aku start kete..
Selalu dia g sekolah dalam kul 7 lebih gitu..
Dia undur je kete.. terus aku letak tepi tungku & TIDO...

Tapi belah petang kul 6.30 punya tak leh ngelat..
Sebab dia dah balik sekolah..
Punya laa lenguh pergelangan tangan ni..
Benda tu berat.. lepas tu nak kena angkat tojah.. angkat tojah..
Kalau terlepa sket.. alamat melecup laa kulit perut..

Tapi skang dah ada tungku moden..
Cam best je..
Tapi mesti mak aku tak approved punya :)
Padahal perut aku ni..
Kalau ditungku ngn batu berat 15kg pun..
Lum tentu leh kecik lagi tau...
.
.
.

6 comments:

kakngah said...

aku beli tungku cam dlm gambar tu kt dpn KFC ms nk beranak no. 2.. ada 1 kedai pak aji tu...
no. 1, takde bertungku pun....

Mieja@Amiizaa2001 said...

aku beli tungku besi mcm gambar tu kat pekan rabu...rm10 jerk kalo tak silap aku.....

dlm pantang kow2 pantang zel...bg achik zel slim semula:) dsmping bf :)

I want to lose weight said...

Masa pantang Kalep..
Lepas abih tungku..
Daun mengkudu yang ala-ala suam tu..
Mak aku suh tekap kat tek..
Katanya bagi tak bengkak susu..
Memandangkan Kalep tak nak susu badan..

Betui.. mmg tak bengkak susu..
Ke memang aku takde susu..

I want to lose weight said...

Masa pantang Kalep..
Lepas abih tungku..
Daun mengkudu yang ala-ala suam tu..
Mak aku suh tekap kat tek..
Katanya bagi tak bengkak susu..
Memandangkan Kalep tak nak susu badan..

Betui.. mmg tak bengkak susu..
Ke memang aku takde susu..

noradzlina.kamdani said...

elok la..
klu bidan aku dlu siap dia soh letak kt bontot buat duduk...
xpun ms mkn kn kite duduk ..kt kaki tu letak2 la kaki kt tungku best wo....

Beattey said...

aku tak pernah bpantang pun....

sebab aku jaga diri aku sendiri...

nak pantang macm mana pun tak tahu...

sedih kan???