Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, July 7, 2009

Ini baru 5 ekor...

Oleh kerana malam ini Inche Izman balik..
Maka kena laa masak serba sedikit..
Dah laa dia balik weekend baru lepas ni sekali tak masak..

Tu kat atas tu... sotong goreng sotong 5 ekor..
Leh nmpk beza tak ngn SOTONG yg ni..
Padahal kalau ikutkan sotong Tg Malim ni besar mana laa sangat
Tu pun aku kerat 4 je 5 ekor tu
Tapi leh jadi sepinggan penuh

Hehehehe.. tak abih lagi tu tak puas hati pasal sotong...



Ni plak pasal tadi FIL aku bagi petai..
Aku pun masak ler sweet sour udang + petai..
Tiba2 takde cili kering utk dimesin..
Bawang lak tinggal 1 je.. kecik lak tuh..
Aku pun belasah jelah pakai cili hidup..
Inche Izman makan bertambah.. sedap laa tu kot..
Aku rasa tak sedap pun.. mgkn sbb hidung aku tersumbat..

Aku ?!!!!
Hehehehe.. makan nasi gak tu wpun dah pukul 10 mlm
2 senduk + lauk pauk penuh minyak tersebut..
Tkpe laa... sekali sekala laki balik..
(ayat penyedap hati sndr)






4 comments:

cikbedahlaser said...

ye..
sotong itu nmpk 5 ekor....
agk nye..yg haritu
sotong ny hdup blk la...
tu yg x ckup tu...
ehehehehhe

Azura said...

Kadang kala depa yg meniaga nie pun suka ngelat...

Kawan aku pun pernah makan seafood kat Muara Klang... Sotong goreng tepung gak... Smpi kat dia dia kira satu2 dulu berapa kepala sotong yg dia dapat... Tak cukup, dia pi hantar balik kat kaunter, cakap ini bukan sotong saya... Siap bagi syarahan lagi, tentang halal haram meniaga cemitu... Hehehe...

Lagi satu kalo beli satay kat kedai Haji ****** tu... Memang aku kira... Kadang2 tak cukup 5 batang... Kalo sebatang 60sen, 5 batang dah 3 hengget aku rugi... Nampak teruk kan siap kira bagai, tapi aku pedulik hapa, aku yg bayar...

M@ said...

isk..sedapnya udang sambal petai tuh..lame sngt dh x makan..terliurrr

Mak Doyah said...

sedap..sedap...makan je Zel..selagi kita berselera makan, makan je la, cuma kena berpada-pada...aku pun buat sambal udang hari ni..tapi takde petai..nampak sedap sotong ko..