Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Thursday, August 12, 2010

Akak korang dah berjaya...

Beli 3 ekor je..
Takut masak banyak-banyak nnt tak jadi pulak..

Sudah berjaya siang ketam..
Memang sangat senang..
Angkat je kulit lembut kat bawah peruh tu..
Pastu tarik..
Nanti sarang keras atas tu ikut terbukak..

Ni dia.. tengah menggelegak atas dapur..
Tak masuk apa2 pun..
Memang masak lemak kosong je..
Kentang takde.. nenas takde.. daun kunyit pun takde...

Ni dia.. ketam masak lemak kuning akak..
Sedap tu takde laa berapa sangat..
Tapi jadi laa.. wat lepas teringin tu..

Inche Izman tadi petang sms tny buka mana..
Bgtau dia buka kat umah wat masak lemak ketam..
Terus start kete balik Tg Malim hokay..
Sokongan padu untuk bini gebus dia :)

Tapi ada gak dia komen...

NI KAKI KETAM AWAT TAK BUANG YG TAJAM-TAJAM..

Ala.. Bie... buang ke tak buang ke..
Sama jugak. bukan leh telan pun kulit ketam tu :)

PEACE !!!
.
.
.

9 comments:

ibh said...

Nasib..kalau tak kempunan lagik..leleh plak ayaq liur bb kang..hehehhe...Pueh hatikan dapat buat sendirik apa yg kita hendak..

Mia-Ina said...

yg ptg masak sendiri tue..walah la

aNa SuZaNa said...

sedapnye ketammmmm

geraugebang said...

pandai zel masak...nanti lain kali, tepi ketam yang lembik-lembik warna putih tu buang yer...

cienaishah ismail said...

sedapnyer.......kalau bubuh nenas lagi nikmat ..slurrppppppp

::@.L.I.N:: said...

sis zel...ketam masak lemak ari ni punyer menu saya sekeluarga...nyumy2...
sekilo rm8 jer...huhuhu

m.q said...

sodapnyo..ni yg aku nk buat masak lomak kotam ni...

noradzlina.kamdani said...

bile la aku nk msk sendiri lauk ketam msk lemak nih? aku siang ketam pun xpandai...

Rabiatul Adawiyah said...

hihi.. tapi nampak menyelerakan lah kak.. nyum.. nyum.. nyum...