Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Sunday, August 15, 2010

Monday Blues = Morning Sickness


Sapa-sapa yang tak tau..
Minggu ni dah masuk minggu ke-17 aku pregnant..
Maknanya dah melepasi tahap 1st trisemester nautious..

TAPI..

Yang aku perasan sangat-sangat..
Kalau hari Isnin.. kemain memuntah lagi..
Pagi ini pun sama..

Lepas sahur smpi ler nak pi keje..
Tak abih2 ngadap mangkuk jamban..

Kesimpulan di sini..
Aku rasa mual aku ni..
Kalau tak mengandung pun..
Mesti muncul setiap hari Isnin..

Sebab rasa meluat sangat nak datang keje..
Tapi bila dah masuk hari-hari seterusnya..
Elok pulak..

Kalau mual pun takde laaa muntah smpi berbelit tali perut..

Pasal puasa.. Alhamdulillah masih penuh lagi..
Cuma sejak akhir2 ni tak lalu minum susu..
Tengok kotak susu tu pun rasa loya..

Minggu ni kena keje sorang..
Jadi aku terpaksa menyelami perasaan Ezey, Ita & MR..
Inche Izman awal2 aku dah pesan..
Minggu ni tak payah balik smpi Sabtu..
Bini awak bakal lembik menjelang petang..

Inche Izman ni.. payahnya..
Dia takmo makan lauk Pasar Ramadhan..
Tak nak makan lauk perangat..
Tak nak makan lauk semalam..

Wpun permintaan dia tak tinggi..
Cukup dengan ikan bilis goreng kosong @ telur mata..
Tapi aku sebagai bini dia..
Rasa kesian pulak tgk lauk ngalahkan rumah Bangla keje kilang ais..
(jiran Bangla kat sini.. hari2 masak nasi beriani lauk kari wat bekal taw)

Oleh itu, sebagai balasan.. minggu depan aku akan cuti lama..
Tukar angin dok kat Mambang pulak :)
.
.
.

3 comments:

Kak Mah said...

aku pun start memual balik dah nie..tapi tak muntah jek......

I want to lose weight said...

Ada India tu bagi petua makan epal hijau..

Smpi cirit birit aku bantai epal tu..

Takde kesan :(

noradzlina.kamdani said...

ala ciannye....