Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Thursday, August 5, 2010

Ambik darah & Air glukos...

Gigih bangun kul 6.30 pagi hari ni..
Siap2 nak pi klinik kesihatan..
Mesti smpi sana sebelum pukul 8.00 pagi..

Dah ler semlm nurse dah pesan..
Tepat kul 10 malam, puasa smpi esok..
Tapi, kul 10.56 malam.. aku dok hadap nasi lauk kari ayam :)

Sebelum minum air glukos yg manis tahap langit ke-11..
Ambik darah dulu..
Senang je pulak.. cuma nurse kena cucuk dalam sket..

Pastu balik umah mak aku rehat nak tgu kul 10.00 pagi..

Ni BUKAN PELIPAT PEHA...
Wpun besarnya lebih kurang pelipat peha Inche Izman..
Tapi ini adalah lengan aku..

Kul 10.00 tu.. susah pulak nak cari urat darah..
Sampai 3 kali tikam tak jumpa jugak..
Lepas tangan kiri.. tangan kanan pulak..
Smpi tangan aku dah sakit lenguh..


Kali ke-4, nurse dah takde pilihan..
Terpaksa cucuk gak kat tempat yg paling sakit ni..
Itu pun.. lepas merodok.. dipusing2 lak jarum tu cari urat..

Sakit woooo kat sini..
Sebab tak banyak daging :)

Keputusan darah dalam gula akan diperolehi minggu depan..
Harap2 ok..
Tak sanggup dah nak minum air glukos tersebut..
Kepala aku terus pening sekejap lepas abihkan air tu..
Cam nak pitam pun ada..
.
.
.

4 comments:

noradzlina.kamdani said...

aku ms ngandung pun xlalu nk minum air glukos tu....hu hu hu manis gile mcm nk termuntah bile minum manis medu camtu

GaDis CoMeL said...

aduhh..rasa macam sakit sgt kalau depa cucuk 2,3 kali cari urat tapi tak jumpa.. huhu.

Mak Doyah said...

ooo..aku dulu tak de lak cam tu, sebelum minum air gula, ambik darah sikit jek, letak kat alat yg cek kandungan gula tu, lepas tu minum air gula yg manis melengit tuh, lepas kul 10 ambik darah lagi setitik je kat jari, letak lagi kat alat tuh, kalau lebih dr 7 ke 6 ek, lupa lak aku, conpem ada gula dlm darah, dan start la kena pi klinik tiap2 minggu, kena cek darah 4 kali sehari...huhuhuhu..tu yg tak larat tu..

Farra Dhelina said...

ee geli geleman bila tringat blk mns nya air tuh!! eeeee