Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, August 24, 2010

Kegilaan orang pada Telecenter Cabuk ni...

Skang ni soalan RELEVAN bermain di fikiran warga2 sejawatan...
Jawapan paling tepat...
SELAGI TAK DAPAT PC BARU..
KEADAAN TAKKAN MENJADI RELEVAN..

Kerana PC & Internet adalah Nadi dan Jantung pusat ini..
Macam manusia juga... kalau jantung & nadi dah takde..
Maknanya dah TAKDE MAKNA...

Ok.. tinggalkan soalan relevan pada yg berkenaan..
Skang ni aku nak wat kronologi..
Kisah ORANG MENTAL yg suka datang sini..
Ni kronologi dari blog MakcikRehan
Rata-rata semua warga sejawatan ada masalah sebegini..
Kat sini pun ada jugak..
Insan2 ni telah muncul kat sini..
Sejak pejabat dalam pembinaan lagi..
Dan masih lagi mendambakan Perkhidmatan Meletup dari kami..

Wat surat yang bukan-bukan..
Kadang2 terpaksa menampal gambor2 artis pada kertas A4..
Collage laa sangat...
Paling tak tahan..
Aku smpi je pejabat.. dia dah siap tunggu kat grill..
Tu nak PAW aku duit ler...

Itu baru sorang..
Ada lak sorang lagi..
Dok jalan ke hulu ke hilir tak pakai kasut..
Pastu dok menjerit meraung tak tentu pasal..
Bagi ceramah yg tentu hujung pangkal sambil berjalan..
Dan.. tiap kali dia muncul kat PID..
Mesti daftar nak masuk kelas komputer..
Tapi nasib baik dia tak pernah muncul mai kelas...

Yg pompuan pun ada jugak..
Ni takde laa kronik sangat..
Rajin datang kelas.. tapi bila dalam kelas..
Aku tegur "KALAU NAK BUKA KERJA LAMA TEKAN OPEN"
Dan-dan tu.. airmata berlinangan.. menangis teresak-esak..
Cam laa tadi aku hempuk kepala dia ngn keyboard..

Itu antara yg betul-betul yg dah hilang kewarasan..
Ada gak yang waras.. tapi pura-pura wat tak waras..
Yang ni selalunya org2 MLM, insuran, penghutang...

Ratusan kali cakap TIDAK pun..
Tetap akan muncul di pejabat aku ni..

KESIMPULANNYA..

Tak payah cakap pasal Relevan ler..
Kalau BERAN.. meh sini duduk ganti tempat aku ngn MR..
Barang seminggu dua..
.
.
.

6 comments:

m.q said...

org yg waras pun bleh jd giler klu mcm ni hahaha

makcikrehan said...

betui weiii.... risau aku, dah la skang musim org gila mengamuk. pagi tadi ada sorang bapak baru sembelih anak umo 3 tahun. huwaaaa.... ni aku tgh berdebar tunggu kehadiran dia. kelas dia pagini kol 11. huwaaa... nagis lagi!

ezey said...

bersabar la wahai MR dan zalia..
pengunjung kita kadang org yang x disangka2....

adha said...

risaunye keja ngan public ek... ngan mcm2 peel...

iswatie "colours of life" said...

aku dulu time kerja kat pid pun ada gak..bwk bersabaq la...

MaMa QaiSaRa a.k.a nUnU said...

bersedia berhadapan dgn apa saja.. kuikuikui...