Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Wednesday, August 4, 2010

Akak Zel jadi masak tau semlm...

Dalam malas-malas tu gigih jugak memasak..

Sambal ikan tenggiri masin..
Mmg sengaja ikan dihancurkan supaya rasa masin tu..
Menyerap masuk ke dalam sambal berlada tersebut..
Cara makan... ambik sambal tu & gaul pd nasi panas...

Tapi semalam berani cuit sket2 je..
Sbb hari ni ada cek perut..
Takut darah tinggi melambung nanti..

Ni peberet Inche Izman..
Kacang panjang goreng kicap bersama sotong..
Aku lak sotong ni kureng sket..
Lebih suka udang..

Ni ikan kembung goreng kunyit sahaja..
Tak payah sambal berlada sbb dah matching dengan sambal lain..



Ni dia kawan ikan goreng tadi..
Sambal colek tempoyak lagi :))
Tapi kali ni tempoyak lebih kick dari hari tu..
Hari tu bukan tempoyak pun..
Durian betui..
Ni baru betul tempoyak.. dah peram 3 hari :)

Mmg marbeles wpun masak senang2 je..
Inche Izman tambah 2 kali (JARANG BERLAKU)..
Aku lak tak berani tambah nasi..
Takut berat naik..
.
.
.

4 comments:

nurulhudaresad said...

la..hari tu merungut punya gaya mcm x mo masak langsung...ni kira hebat la ni leh masak 2,3 jenis....kacang panjang tu yg nmpk menarik...

I want to lose weight said...

Kacang panjang kicap ni jugak kegemaran Kalep :)

Farra Dhelina said...

huuu lauk akk..mm klu mkn tak toleh kiri knn nih..mmg kena je smua laok..gabungan yg mantap!!

memorisusuanku said...

wahhh zel..bisa kecur ayaq liur....sedap...sedapp......:)