Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, August 23, 2010

Tetiba sangat gigih...

Dah lama ngidam nak makan ni..
Tapi takmo beli.. nak masak sndr..
Kena masak time Inche Izman takde..
Sebab dia tak minat sgt mende2 yg ada tempe ni..
Tak 1 Malaysia betui...

Ni lak kawan nak bagi kaw lagi..
Sambal ikan bilis + petai..
Buat lansung tak pedas..
Maklum laa skang perut aku sensitif sket..

Ni bila dah dicampur dengan nasi impit..
Rasanya takde laa sedap smpi nyentap gitu..
Kena lak pakai santan kotak..
Cam tak berapa kena sangat..
Kalau dapat santan perah ngn tangan lagi best :)

Budak sorang ni..
Tengah sedap aku nyuap lontong dengan air oren..
Pastu dia lak membising..
"PERUT KALEP KOSONG NI... NAK MAMSYIK CIKEN SADIN"

Eeeeee... potong stim aku nak menghayati masakan sndr je..
Stop lak kejap suap dia makan dulu..

Apa-apa pun..
Kenyang sudah :)
.
.
.

10 comments:

Mia-Ina said...

sedapnya sambal ikan bilis petai...

noradzlina.kamdani said...

zel...bestnye lauk ko..ari ni aku beli jek

ms.GrEEn said...

mamsyik tuh ape kak? hehe...

Nieza Ishak said...

rasanya zel kalo masak gulai lemak tak syedap kot pakai santan kotak. aku tak pernah try lagik cemana la rasanya ...mungkin ada 1 rasa ek.

aku baru 1st try pakai santan kotak tp masak percik takde lemak sgt.

I want to lose weight said...

MAMSYIK = MAKAN NASIK

Semlm dah petang.. malas lak nak pi market beli santan..

Tu yg bantai je santan apa ada...

Kena lak laki aku takde..

Kalau dia ada kena usaha gak ler cari santan perah sndr.. sbb dia tak suka rasa santan kotak..

Alida Ali said...

Saya pun teringn nak mkn lontong tp xnak beli nak msk sendiri...tp nak msk sendiri yg tak tahu bilanya....

memorisusuanku said...

sedappnyaaaaaaaaaaaaaaaa zell...lapar..lapar....:)

nurulhudaresad said...

penah dulu masak lemak ayam guna santan kotak...memang terkotak-katik la nak mengabeskan....x syedap...hehehhe....tp kalo layan tekak sendiri ok je....

I want to lose weight said...

Santan kotak ni ada rasa pekat satu macam wpun dah buh air banyak..

Pastu kaler pun tak cantik cam santan perah..

ALIDA - smlm aku masak kejap je.. tak smpi 20 minit..

syida said...

rajin ler zel masak....idah skrg nie tiap2 hari beli...kecuali time cuti aje masak....

Malas sgt....balik keje,ambik anak, sampai umah kat kul 6....beli je la...