Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, August 16, 2010

Mimpi di bulan Ramadhan...

Sejak bulan Ramadhan ni..
Tiap kali tido tak kira siang ke malam..
Mesti mimpi yang bukan-bukan..
Dah tu.. bukan mimpi main-main..
Real punya mimpi.. smpi berpeluh.. mengigau..

Malam tadi.. lepas sahur aku mimpi naik cruise..
Pastu dalam tu jadi penyiasat..
Siasat kes orang mati kena bunuh..

Aku tersedar balik.. pukul 8.15 pagi..
Yang peliknya.. AKU ADA DALAM BILIK !!
Sepatutnya ada kat ruang tamu tido sama Khaleef...

Tapi sebenarnya tak sepelik mana..
Sebab dulu2 aku mmg ada sejarah berjalan dalam tido..
Smpikan atuk aku terpaksa sendal pintu bilik dgn kerusi..
Supaya dia dpt dengar bila aku bangun dan berjalan keluar bilik..

Mimpi hantu lak..
Leh kata tiap2 malam..
Cam2 jenis hantu aku dah mimpi..
Semua aim nak membunuh aku je..

Yang bagusnya.. tiap kali pun..
Tak aku menyelamatkan diri.. ada orang selamatkan aku..
Paling selalu.. Inche Izman ler yg muncul..
Ala-ala superhero Kapoww..

Aku dok berharap gak mimpi gender anak baru..
Tapi setakat ni takde lagi..
Mimpi merapit-rapit je banyaknya..

Mimpi jadi penguatkuasa JAIS pun ada..
Pi tangkap orang tak puasa..

Pendek kata.. apa je citer aku tgk sblm tido..
Pastu mesti aku mimpikan pulak..
Wpun sebelum tido basuh kaki..
Baca itu.. baca ini..
Tetap jugak tido dihantui mimpi...
.
.
.

6 comments:

ezey said...

kelakar la ko ni zel..terhibur aku di kala kebosanan ni...

nurulhudaresad said...

memang pelik la baca mimpi kak zel ni....abang ipar nurul kan....hari tu umah dia masuk pencuri...sebelom tu dia mimpi gak ada org rompak umah dia....afte kejadian betul2 berlaku,dia tak perasan apa yg hilang except duit rm250 dlm laci.....tapi benda2 lain dpt tau apa yg hilang dari dlm mimpi....dia mimpi basuh suar jeans,dia mimpi psl henfon lama dia...mmg semua tu hilang rupanya....dah mcm cerita ILUSI diana rafar lak....hohoho...

I want to lose weight said...

Heheh.. itu mimpi dejavu..
Akak lak.. apa yg akak tgk kat TV sebelum tido...

Citer tu laa akak mimpi balik

noradzlina.kamdani said...

ko penat kot beb

memorisusuanku said...

hikhikhikhik ko zel....mcm2 mimpi:):)siap boleh jalan lagik tuh...

FAIZA AMIR 2001 said...

hikhikhikhik ko zel....mcm2 mimpi:):)siap boleh jalan lagik tuh...