Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, October 18, 2010

Billy & Mandy - Marvelous Misadventures Flapjack

Kartun ni lebih kurang 2-3 minggu ni Kalep suka tengok..
Kat 616 - Cartoon Network...

Aku takde kisahkan pun awal-awal tu..
Sebelum ni dia suka tengok Chowder..
Tapi aku dah stopkan sbb mengarut sangat..
Mak Chowder ni sangat kurang hajar dengan Bapak Chowder..

Mula-mula tu aku takde la perasan apa..
Sampai laa Sabtu lepas adik aku ada kat rumah..
Dia ler mula-mula tegur..

APA KARTUN NI CAKAP YANG BUKAN-BUKAN..

Pastu baru laa aku dengar betul-betul..

1- Sesama kartun dok bahasakan AKU-KAU
2- Menggunakan perkataan seperti BANGANG, BODOH, TAK GUNA, BENCI
3- Bahasa Melayu yang sangat-sangat teruk
4- Kurang ajar sesama rakan
5- Banyak adegan menghina

Aku tak pasti sama ada version English sekurang asam versi Melayu..
Yang tengkorak tu.. dok cakap Negeri Sembilan..
Pastu mengarut cakap yang bukan-bukan..

Oleh itu, sorry Khaleef...
Citer ini sudah Mami banned!!!
.
.
.

8 comments:

k.MooN said...

zel, sjk2 diaorg dok alihbhsa sumer nie kan akk mmg dh potong terus chanel cartun...sakit tlnga dngr diaorg berbahasa melayu x mcm x de tatabahasa...x de ke org yg nak pantau

I want to lose weight said...

Kat 613 Playhouse Disney ok lagi..
Tapi kalau 616.. 612.. lebih2 Spongebob.. mmg sakit telinga dengar..

Sejak-sejak Kalep pandai ubah cenel ni..

Remote tu nak kena sentiasa sorok

quezul said...

katun bahasa melayu mmg truks..anak sy tgk katun upin ipin pun duk ikut ckp aku/kau..walhal lum pandai ckp lg tu...aku/kau, kemain jelas lg dia sebut...skrg bg dia tgk katun kat 613 jer..

syida said...
This comment has been removed by the author.
syida said...

dulu masa versi BI okay la lagi...tapi yg Mandy tu memang teruk la translation dia...penuh sumpah seranah....jalan cite pun menjijikkan....

cartonnya pulak hodoh2 la.....tapi heran kenapa budak suka sgt 2 cite nie...

noradzlina.kamdani said...

he he he...yg tu mmg yg tengkorak tu suka ckp EKAU TU BANGANG...tu yg aku nek maleh klu bdk ikram ni bukak cartoon ni..xde moral value pun

@ least ble layan FLAP JACK habis kuat cite psl pengembaraan n duduk dlm perut ikan...aku pun xpantau sgt cartoon nih...ok kot...

I want to lose weight said...

616 skang mmg aku bagi tengok Tom&Jerry je..

Yang lain haraaaammmmm...

Kalep dah pandai cakap "BENCI MAMI" pulak skang ni..

kakngah said...

memula aku tak gak perasan tau yg tenggoraks tu speking negori. hampeh boto..
552 pn ok gak.. hhhmm.. tp xpasti la kaleep blh layan ke tak.. utk bebdk yg beso sikit...