Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Wednesday, October 20, 2010

BP review...

Ni bacaan biweekly BP check-up untuk bulan 10..
Secara keseluruhan OK..
Yang kadang-kadang ada 130/80 tu..
Hat tu pasti budak Kalep ada bersama..
Org sibuk nak menenangkan fikiran nak cek BP..
Dia terjerit-jerit main kat tiang bendera depan klinik..

(SAYA TENGAH PUJUK MAMA SAYA BELIKAN MESIN CEK BP ITU)
(TAK LARAT NAK HULANG-HALING KLINIK 2-3 KALI SEMGU)


Hari ni lak.. nak jadi pasal..
Cam sumer yang pi klinik ibu mengandung refer doktor..
Aku lak sepatutnya bukan minggu ke-3 ni..
Check-up aku adalah minggu ke-4..
Maka bertembung laa aku dengan segerombolan ibu-ibu boyot mgu ketiga..
Punya laa ramai.. lebih 30 orang..
Kalau minggu 4, dapat 6 org pun dah rasa ramai sangat...

Dekat kul 10.00.. baru 8 orang yang diperiksa...

Akak kome.. no. 18 hokay :((
Padahal aku jejak kaki kat klinik tu tepat jam 8.15 pagi..

Eh, korang sumer berkhemah ye malam tadi depan klinik..
Apsal tak ajak aku sekali?!!!!!


Pukul 11.55, baru laa tiba giliran aku hokay..
Setelah hampir keras kematu bontot..
Perut pun dah kejang-kejang..

Masuk dalam tu..
Takde apa sangat laa nak leter pasal BP..
Cuma leter pasal Blood Sugar Profile sebab cecah 8.1mmol

Lepas tu aku habaq laa doktor kata perut aku selalu sakit bhgn bawah..
Doktor pun scan ler..
Baby ok.. jantung ok..
Sekali uri pulak dah ada kat bawah..
Patut laa selalu sakit-sakit..
(citer pasal uri ni nanti aku bagi info.. ni byk nak kena wat auto entry ni ;)

Pong pang pong pang..
12.15 baru setel semua..
Aku dengan tak malunya..

"DOKTOR, BAGI SAYA MC..
NI DAH KUL 1.00, TAKDE MAKNA SAYA G KEJE DAH.."


Maka dapat laa hadiah seperti di atas..
Siap doktor tu offer sekali untuk esok..
Sebab dia ingat perut aku sentiasa sakit..

Aku pun dengan berhemahnya cakap satu hari pun cukup laa..
Lagi pun esok cuti ke tak cuti sama je..
Tetap LAKSA UDANG :)) --> pun nnt reveal...
.
.
.

7 comments:

littlehumblelynn said...

zell

uri bawah?adoikkh..itu susah!!not a good news..aku masa mgdg auni kena jugak ..petua org tua masa sujud,kena sujud lama2 sikit..i./allah akan naik..

tp bab laksa udang tuh..x leh tahan?sila pos utk aku..

I want to lose weight said...

Dengan badan besar gadang aku ni..
Sujud lama-lama leh wat aku pitam bila nak naik balik..

I want to lose weight said...

LAKSA UDANG = jom Kuala Sepetang ;)

QIQA said...

adoii jenuhnya menunggu..rasa nak masuk bilik doktor tu aja nk tanya "dok bt apa lama2 sgt tuuu" meh doktor ddk luar bg saya balun kot dalammm.. br doktor ada rasa sakittt huhuh..

~~~esok aku nk rasa laksa udang tuu aperr sedap sgttt kewww
**jumpa esok

I want to lose weight said...

Kalau tunggu lama-lama dalam ekon takpe jugak.. :))

LiaNa YuSoF said...

hahaha.. akak ni kelakar la...
pasal uri tu, insyaallah xde pape.. saya doakan akak ngn baby chiko sihat sentiasa..

II riEnAsHaM II said...

memang klinik gomen camtu kann...tension...saya lak seminggu skali kena jenguk klinik coz kena wat bsp...tension!!!