Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Sunday, October 17, 2010

Contest MALAS LIPAT KAIN

Tetiba ada contest MALAS LIPAT BAJU..

Aku sebagai Pioneer & Mentor kes lipat-lipat kain ni..
Wajib laa masukkan..

Ni gambor Julai lalu..
Gambor situasi terkini nanti aku hapdet balik rumah kang..
Yang kat umah tu..
Aku dah tak lipat selama 6 minggu berturut-turut..
Sudah 6 bakul.. masih ada 2 bakul belum berisi..
So, tunggu laa ye..

Syarat-syarat penyertaan

1) jadik folower - SUDAH

2) buat entry pasal 'napa korang tak suka lipat bj/kain basuhan'

AKU TAK SUKA LIPAT KAIN kerana aku merasakan ini adalah kerjaan yang sia-sia..
Lepas ko lipat.. pastu susun cantik-cantik dalam lemari..
Esok-esok ko pakai pulakkan baju tu..
Pastu campak balik dalam mesin basuh kan..

Oleh itu, apa motif melipat kain?

Lebih baik biarkan sahaja dalam bakul..
Nak pakai ambik..

Selain itu, aku merasakan melipat kain MEMBUANG MASA berharga...
Sebab aku selalu mengumpul 8 bakul besar baru lipat..
Jadi masa untuk menyiapkan semua tu..
Lebih kurang 2-3 jam baru settle..

APSAL AKU TAK LIPAT SIKIT-SIKIT?

Abih tu dah namanya MALAS MELIPAT KAIN..

3) tgalkan link entry korang kat komen bawah ni - SUDAH

4) sila teka agak2 brapa lama aku siap kain segunung tgi kat atas tu?

Kalau mengikut pengalaman aku..
Setimbun ni ambil masa dalam 53 minit :)

p/s - YAN, bukan hari tu ko kata dah taubat ke.. nak disiplinkan diri setiap kali angkat kain terus lipat. Ni apa kes?!!!

Anyway,

SELAMAT MENYAMBUT HARI TUA :))
.
.
.

11 comments:

Wanita Mutalib said...

contest camni pun ader kak?
hee..

adha said...

ni kontest untuk org malas melipat...

ok tq

azidah said...

zel lepeh ni kena g tambah koleksi bakul lak.baru sentiasa jd juara. hehehe...

fazemy said...

Gila pemalas! Haha. saya pun malas nak lipat kain. Btolla dah lipat2 esok2 nak pakai balik. Tp klw tak lipat kedekutnya berjuta2 lemon nampak. klw time emergency nak gosok pun tak sempat. alih2 skrg smua baju saya hanger je dlm lemari.

m.q said...

aku pun malas lipat kain
tp basuh kain aku suka pulak huhuh

ummi09 said...

hehe..ni kalo masa anak dara dulu, bleh la ummi join.. sgttttt malas lipat baju. tp tak dibiarkan bertambun mcm tu. masuk dalam almari siap,tapi bertambun dlm almari la.kalo bertambun kat luor macam tu, kompem tiap2 ari kena baling baju tu dengan mak ku cayang..haha.. dah kawen ni, rajin la skit2..hehe.. tapi kalo baca reason akk tu, mmg betul pun.. bleh la dibuat alasan kukuh.muaahha..

I want to lose weight said...

Akak yang menjadi sangat ni..
Sejak Inche Izman tak duk sekali..

So, yg menimbun tu sumer leh kata baju akak ngn Khaleef je..

So, selagi ada bra.. selagi ada spender..

Layan.. hangpa sumer menggunung laa dalam bakul tu :))

adha said...

zel.. hahah aku kan hangat2 taik ayam.. ni la padahnya kalau ari sabtu ngan ahad merayap...


tguuuuuuuuu sapa yg menang.. thanx sebb join

Hafiz said...

apa daa buat contest macam nie...
Kalau biarkan kain baju tak berlipat... mau tikus @ ular lepak dalam tuuu

I want to lose weight said...

Kain baju ni dalam rumah..
Bukan letak dalam hutan ;)

noradzlina.kamdani said...

woooooo bagus gak ade contest cam ni ek...
pekata buat kontes umah sape yg xberkemas plak...mgkn aku bole join yeee haaa