Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Wednesday, October 13, 2010

Kerana anak..

Ini masih pasal diet jugak lagi..

Walaupun orang kata..
Bila mengandung adalah saat paling heaven untuk makan..
Tapi, sebenarnya aku menghadapi diet yg lebih ketat dari sebelum ini..

Nasi hanya boleh dimakan 1 kali 1 hari..
Kuantiti pulak hanya 1-2 senduk..

No more sweet2 fruits..
Mangga.. jambu madu.. tembikai...
Sumer bye-bye & ta-ta for now..

Coklat kegemaranku juga gone with the wind..

Masa diet dulu.. air gas & air kotak NO-NO..
Tapi air bancuh, kordial, nescafe ais sumer layan..
La ni.. HANYA AIR MASAK sahaja YES-YES..
Bayangkan skang order Teh-O Ais Tanpa Gula satu!!

Yang kagumnya..
Aku tak terasa tertekan pun..
Tak seperti masa 99HTN dan 3DD..

Boleh menghadapi catuan makanan dengan tenang..
Bayangkan.. dari 1 bulan mengandung.. la ni dah masuk 6 bulan+..
Berat baru naik 1.4kg sahaja..
Bermula dengan 123.7kg.. La ni berat aku baru 125.1kg..
(itu pun nurse dah meroyan tgk berat aku naik)

Padahal skang ni.. nafsu makan aku dah membuak-buak semula..
Sebab mual-mual & loya-loya hanya muncul sekali-sekala..
Tapi apa nak buat..
Kang kalau aku sakit.. anak dalam perut tu sakit jugak..

Tu ler.. masa sebelum mengandung tak nak beringat-ingat..
So, skang kena laa menghadapi semuanya dengan senyuman :)
.
.
.

5 comments:

Mimie Hamdan said...

sabar nokkss... insyaAllah, kesabaran ko tue akan ada hikmahnya... aku jehlesss nie nokkkk.... aku pun mauuuu.... tgh mkn pil hormon nie... bdn tgh mencanak naik... malas mau pk! hehehe.... take care okay... muahsss...

II riEnAsHaM II said...

betul laaa... saya pon kena diet gak coz ada GDM...huhuhu...

Mak Doyah said...

sabar zel, sama la cam aku dulu, bila ingatkan baby dalam perut, terus ikut jek diet yg betul kan..memang berat tak naik banyak, aku dulu ada 2 bulan berturut2 berat tak naik, misi pulak yg risau, abis cane nak naik, makan kena catu..huhu..tak pe, y penting baby sihat ...

noradzlina.kamdani said...

xpe la zel...yg penting ko dgn baby sihat...bkn xbole mkn lgsg...one fine day ko akn blk menikmati food tu...tp 4 the time being SABO yek

eyndayusoff said...

U can do it zel!! Insyaallah dipermudahkan :-)