Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Sunday, October 10, 2010

Sarapan + HB + BP + GDM



Kuey Teow Goreng + rendang kerang..

La ni hari-hari kena makan makanan yg tambah kepekatan darah..
Check up yang lepas..
HB darah turun secara drastiknya..
Sebab aku terlalu mengawal makanan utk kawal diabetes..

Ntah yang mana satu nak diikut..
Aku risau je.. banyak sangat kerang + hati + daging..
Berat pun naik banyak..
BP pun sama naik jugak..

Tapi nurse kata.. HB pun penting jugak..
Boleh ganti sayur bayam merah..
Tapi kena makan banyak betul..

Pheningkan...
Doktor cakap lain.. dietician cakap lain.. bidan cakap lain...
Skang ni dah la kena minum air masak 4-5 liter satu hari..
Malam dah mula bangun 3-4 kali untuk kencing..

Kat opis paling padah sekali..
Dah ler toilet jauh..
Rasa merenyam sket je.. laju-laju pi toilet..
Takut kang meramboq tengah jalan..

Sejak-sejak pregnant ni..
Batuk & bersin pun leh jadi terkencing dalam suar..
.
.
.
.

Anak Kak Mah Gali :)
Belum ada nama lagi.. tapi comel noksssssss.....
Dapat baby boy seperti yang dijangkakan..

TAHNIAH!!!!
.
.
.

No comments: