Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Saturday, March 27, 2010

Akademi Fantasia 8 - Konsert 2

Walaupun malam ni rasa cam banyak keje lain..
Tapi masih mau jugak buat komen juri di rumah..
Masih menggunakan konsep yang sama..
Aku tak tengok lansung diari AF... dan
Aku komen dulu sebelum juri-juri komen..
So, komen yang bersih tanpa dipengaruhi komen org lain..










Namun......
Komen aku dipengaruhi rasa bengkek dgn budak ni..
Kan depan aku ni jugak laa dia nak merempit..
Kena tengking sekali.. pi laa jauh sket..
Jap lagi mai balik..

1- Ema - Pakai Buang
Mula-mula cam okay je..
Lama2 aku dengar dah cam burung tekuak sakit rengkong lak dah..
Kuak.. kuak.. Buang... Bah...





2- Daus - Menatap Matamu
Too easy.. sampai aku rasa tak adil utk pelajar2 lain..
Penyampaian yang ala2 chicky..
Tapi tak cukup utk buat akak merembes...





3- Nad - Aku Wanita Biasa
Lagu yang sedap lain macam..
Tapi diberi suara sedap yg macam biasa..
Rasa cam tak kena..





4- Alif - Dance With My Father
Betui laa suara dia ni tak padan dengan badan..
Tapi untuk lagu ni.. oklah sedap jugak...
Memaparkan wajah ayah dia yg sedih..
Pasti akan membantu afundi mamat ni..





5- Farina - Ketentuan
Sedap lagu sedih ini.. Ekpresi muka yg tak over..
Tapi masih satu persembahan biasa yg aku takkan ingat lepas aku masuk toilet kejap lagi..





6- Iwan - Mencari Konklusi
Intro kemain lagi.. Masuk suara terus hancussssss...
Apsal ek, ramai sangat suka dia ni kata suara sedap..
Energy level dia tak sampai untuk lagu ini..
Sama cam Nad.. suara under level (ada ker term ni)..





7- Anum - Sekadar Dipinggiran
Aku cam suka lak personaliti Anum ini..
Minggu ini jauh lebih baik dari minggu lepas..
Suara dia ni rock-rock lembab sket..
Kalau dapat lagu yang mmg kena ngn suara dia..
Pasti melepssssss!!





8- Ain - Happy
Cam mengah pulak minah ni minggu ni..
Itu baru suh goyang2 je..
Kalau suh menari ikut kareografi btul2.. mau semput..
Tapi aku masih suka persembahan dan suara dia..
Seperti minggu lepas jugak..





9- Maulana - Aku lupa plak..
S.Maria tu mmg mak Maulana ke KASEH?
Aku ni diari ke.. debaran ke.. hape ke semua tak tengok..
Aku betui2 tengok konsert je..

Anyway, Maulana nyanyi best..
Akak suker...
Haruskah akak tukar anak hayam?!!





10- Shahir - Jangan Nakal
Lagu peberet Khaleef..
Adoyai... angkat kening wat akak fall in love tau..
Sorang lagi suara UNDER LEVEL..
Nak wat sore relax & cool ler konon..
Lansung jadi tak sedap.. cam tak bersungguh..
Menari cam nak tak nak je..
Anak aku lak yg lebih-lebih jogetnya..


(akak sedey taw nak letak katak ni... )


11- Adira - Ku Percaya Ada Cinta
Lagu Siti ke ni.. (juri tak buat homework)..
Sebab sooooo like Siti..
Tapi bagi aku dia bagus..
Wlupun ada backward kadang2..
(ada ke term BACKWARD).. hahahaha..




Keseluruhannya.. konsert adalah sangat BOSAN & BORING..
Aku asyik terkenang-kenang..
Keseronokkan Eryn menghadap Amy Search kat Istana Budaya..

Aku nak komen juri laa pulak..
Why ini adalah pertandingan menyanyi..
Tapi takde sorang pun expertise dalam bidang nyanyian..
Then asyik kata INI ADALAH PERTANDINGAN MENYANYI..
Buat kali pertamanya.. aku rasa Aznil sangat tidak relevan...
Takde apa yang membuatkan dia menjadi juri pertandingan nyanyi..
.
.
.

10 comments:

mama_iris said...

kita rasa sumthing wrong dgn pengacara jgk...then aznil hanya hadir utk kembalikan kegemilangan AF....tibe2 rindu kat AF2...

its me said...
This comment has been removed by the author.
its me said...
This comment has been removed by the author.
its me said...

oo luper yg muzikal teater amy aku luper nak bg bintang..aku hanaya leh bagi 1 suku bintang jer...huwaa baek aku main klik klik nuffnang kat umah lagi bagussss

its me said...

da la penat taip aku terdelete dedua komen yg aku da taip td...siot tul..ni akibat kecewa ngan teater muzikal suatu masa amy tu la...keinsafan aku pg nok....

mmg tak der keseronokan langsung...setakat lagu GILA tu jer membuat kan aku gile sebab..amy lalu lalang tepi ngan depan row aku...mau tak mengila aku..sebaik die tak landing atas aku jer kan!!!!abis pada tu aku ngan boy da rase nak ngantuk okeh.,..siap plak ade bebagai org berpurdah bukan main kan!!!eee tah la aku rase mmg betoi kate ko tak baloi rm 251 buang gitu jer...sebaik aka ipo aku lanjer...tapi 4 org da kira tahap membazir bukan main tu....

ee tah la..aku tak tau nak ckp mcm mn da...sgt kecewa okeh...tapi aku dpt snap byk gambo die jer sebab aku duk bebtoi depan die...tapi dpt tangakp gambo tapi tak der kepuasan wat ape???nan ado klimaks langsung pun!!!

yangyuyu said...

suara iwan best masa dia nyanyi lagu cuba (faizal tahir), lagu hujan ni ada percaturan pihak af sebab muka iwan ala2 vokalis hujan..

macam anum last week kena nyanyi lagu liyana jasmay gara muka mirip2 liyana jasmay...

sy serius tak suka dgn percaturan2 ini

Zalia Hezlin Abolah Zawawi said...

Khennn...

Nasib baik aku tak terikut pujukan ko supaya g Sabtu malam.. dan mengeluarkan budget RM500..

Oleh kerana aku bayar RM100 je..
Aku puas ler hati

LiaNa YuSoF said...

huhuhu...
smpai ati akak letak gmbo katak kt psembahan shahir......huhu..
saya pminat shahir tau...
sbnarnye shahir tu lom dpt lagu yg btol2 kena ngn dia..
dorg saje je bg lagu2 xbest kt dia..pdhal sore dia sdap......
kn..kn.......
(gedik pulok saya ni..hehehe....)

Zalia Hezlin Abolah Zawawi said...

Akak pun tak smpi hati taw..
Itukan anak hayam akak...

Tapi kita mesti berlaku ADIL

Kaseh said...

lama aku tak tinggal jejak kat sini zel.. rindu giler.. erm kebizian terlampau la.. sempat post entry tangkap muat pastu aku kuit... tima kasih komen pasal maulana tu..tapi kalau kau tak suka pun aku tak kesah.. saje je aku gedik tlg pomot.. mak dia akak mak aku.. dia mmg agak kememeh sket org johor kata.. sensitif.. tu yg nampak poyo je byk nangeh..haha..