Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Saturday, March 13, 2010

Malam minggu Inche Jeman, Pn Zel ngn budak Ahmad...

Budak Ahmad hadap portable DVD player tgk Tom & Jerry..

Inche Izman, lepak atas sofa layan facebook...

Puan Zel lak.. betul-betul di tepi sofa..
Layan FB, blog, citer korea..
Sambil-sambil tu chatting ngn Inche Izman..
(ketahui laa bahawa Inche Izman berada kurang 50cm dari Puan Zel)

Membincangkan perkara berbangkit sepanjang minggu ini..

Antaranya..

1- Kenapa Khaleef smpi skang ABC pun kenal? Harap leh tulis.. hafal.. tapi sbnrnya dia tak kenal pun..

2- Kenapa Sara (cousin Khaleef) dah boleh cakap lebih dari 10 ayat berbahasa Mandarin dengan lancar.. sedangkan mereka masuk sekolah waktu yang sama..

3- Sara sudah boleh baca Alif, Ba, Ta sampai Ya

4- Kenapa Khaleef baca buku

  • A - A-enm (Ant)
  • B - Bo-boi (Ball)
  • C - Ke-kap (Cup)
  • D - Do-dok (Dog)
  • E - Eh-ek (Egg)

KENAPA ?!!!!

Adakah kami harus melupakan aktiviti meniarap di depan laptop..
Adakah kami harus pegang rotan paksa Khaleef belajar
Adakah kami... mmg kami yang salah :((

Sara belajar 2 sekolah setiap hari..
Sengkang masa antara pra-sekolah dan sekolah cina..
Dia akan siapkan homework pra-sekolah..

Balik sekolah Cina.. terus buat homework sekolah Cina..
Malam, lepas Maghrib belajar mengaji...
Sebelum tido dia akan belajar mengeja & membaca...
Sambil-sambil nak lelap.. dia practise bahasa mandarin..

Khaleef ?!!!

Secara jujurnya..

AKU BARAN BILA TGK DALAM BEG SEKOLAH DIA ADA HOMEWORK !!!!

Haruskah aku pergi parenting course?!!!

huhuhuhu...

.
.
.

9 comments:

eynda said...

Amboi...3 beranak ngadap gadjet hehe...

Ms AiReEn MoHd said...

zel jgtnb zel...udah la tu..ajo la kalip....sian die..kang muke chumel abc tak tawu...ko pun aku bg jadual tuk blogging kang..siap si kalip weh...

da sampai lum baju kalip...apasal ku tak dapt berita dr ko ngan liana ni??

I want to lose weight said...

xde pun.. baru semlm aku g pej pos

noradzlina.kamdani said...

zel, gv time to kalep..
ank lelaki selalu 'M' diorg mmg beso tgk Ikram jek..skang br nk pandai kenal huruf, \
pasal jadual blogging cgdn ms aireen tu ok gak..
kdg2 kite kene lupakan interest kite just 4 the sake of our children hu hu hu.....
sbb tu aku nk baca lovestory pun dh xde masa..nk berfb atau berblogging...harus bile aku betul2 free...

mama_iris said...

saya setuju semua cadangan di atas....tetibe...

adikmanje@ellyazarmilia said...

betoi kot zel...anak pompuan cepat sket dapat...iicha pun dah leh baca dan kenal a-z...cuma kekadang tu memang la salah jugak...tapi kecik lambat..belum tentu besar pun sama...so ko la kena ubah mana yg patut..aku nampak kalep tu rajin bertanya itu ini...tu kan tanda2nya budak bijak...

MAKCIK REHAN said...

Nak aku bersuara tak? lebih baik aku senyap, sbb aku pon sama naik pemalas 2x5 mcm ko. kekekekeke....

tahun depan tuko sekolah ABIM lah pulek.

I want to lose weight said...

A-ah..
tahun depan konpem tukar sekolah..
nak cari PASTI pulak..
Kang apa kehal nye..
Yi.. Er.. San.. Se'...

Alif ba ta haram tak kenal

larradanish said...

kena pegang rotan dan ajar sekurang kurangnya 1 hari sekali.mcm larra anak larra baru 3 taun.dah ajar dia.dan dia dah mula boleh baca siri bacalah anakku buku 3.dan buku iqra dah kenal 8 huruf.takpe sabar.dan kena rajin ajar setiap hari .setiap malam sebelum tido.baca sama2 ngan anak alfatihah.dan alikhlas.mesti dia ingat.insyallah boleh.dulu larra mula2 rasa tension..dah lama tu.dia pandai sendiri dan yg paling penting dia ingat bukan menghafal.kalau rajin jenguk2 homeschool.byk ibu2 moden mengajar budak 2-6 tahun dari umah aje.sori la komen pnjang lebar..hehhe