Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Saturday, March 20, 2010

Konsert 1 - Akademi Fantasia 8

Untuk menghilangkan rasa lapar yg mencengkam..
Akak melapangkan dada utk menjadi juri di rumah mlm ini..
Sambil-sambil mem"bakar" DVD utk kawan2 tersayang..
Akak tengah bakar WILL IT SNOW FOR CHRISTMAS..
Citer ni punya sinopsis nnt akan dibagi ye..

KOMEN-KOMEN AKU NI SECARA LANSUNG
SEBELUM DENGAR KOMEN DARI Adlin, Edry & Aznil..

1- MAULANA - Extravaganza
Lagu ni aku tak biasa dengar..
Klu dengar kat radio pun.. aku ubah cenel lain..

Terlalu cuba nak menguasai pentas..
Sampai hilang arah..
Kadang2 aku nmpk cam dia buat chicken dance..





2- ADIRA - Bertamu Dikalbu
Gigil ler suara starting dia... and so like Jaclyn Victor..
Tapi jeritan dia... kesian aku dengor..
Apsal ler bagi lagu sesusah ini pada dia..
Dari cam nak sedap.. terus tak sedap..
Bukan salah dia.. SALAH LAGU !!!





3- SHAHIR - Khatimah Cinta
Muka sedey giler.. akak hampir menitiskan taik mata hokay...
Ni peserta peberet akak Zel taw..
So, dia nyanyi sedap walaupun apa korang kata..
Tapi kenapa campak mic stand? so lame..





4- NAD - Ekonomi Rumahtangga
1st time dengar... Akak cam suker lak lagu ni.. harus wat ringtone :)
Tapi kadang2 suara dia cam tak masuk muzik..
Ni ler orang kata FLET Sri Sabah kot...





5- DAUS - Cari Jodoh
Lagu kegemaranku sewaktu terkocoh-kocoh menghantar Khaleef dan anak jiran ke Matahari Ria..
Ni real punya Chicken Dance hokay...;
Semput ke? Lupa lirik ke?
Tapi muka gelabah giler siot....





6- FARINA - Paparazi
Suara dia bagus... suara besar lebar..
Tapi seperti biasa.. kalau nyanyi in English..
Kalau orang dengar tak faham tu.. abih ler..
Persembahan yg sangat-sangat biasa.. takde X-Factor





7- ALIF - Kau Aku
Suara dia ni soprano ke hape... cam suara Stanley dulu..
Oklah untuk konsert pertama.. Simple and easy...
Tapi suara back up singer lebih kuat dari suara dia..
Apa kes?!!!





8- ANUM - Aku Tak Percaya Cinta
Obviously better than Liana Jasmay...
Tapi nak hujung tu dah mengah-mengah...
Stamina dah hilang smpi effect suara..
Suara camni mmg sedap didengar tapi kalau kena lagu yg tak kena, abih ler..





9- SHAH - Bengang
Sedap!!! ditelinga akak.. tapi last2 dia menjerit tu wat spoil laaa..
Terus kelaut mendidih..





10- AIN - Hey Ladies
Best.. aku suka walaupun juri-juri tak suka..





11- EMA - Yang Terbaik
Apa ko buat SHAH atas pentas tu?
Cam org mabuk soju 3 botol ke hape?
Ema nyanyi sedap... lagu kena dengan dia..





12- IWAN - Haven't Meet You Yet
Taik telinga aku mengatakan TIDAK !!!
Inche Izman kata OK KOT...




Tau tak apa yg paling catchy di mata aku pada konsert ini..
Adalah kehenseman EDRY...
Makin tua.. makin ganteng lak mamat ni kan...
.
.
.

5 comments:

Mama Azlina said...

zel..mama pun suka kat ain..suara dia best...

Zalia Hezlin Abolah Zawawi said...

Ain = hitam manis yang lawa

zn said...

edry komen cam hampeh la....mentang2 la pengetua tuh abang dia...komen pun cam nak amik hati jer..padahal dia tuh mulut lagi lazer dr adlin...cis...penakut la..takut abg long dia potong elaun ker?hahaha

Zalia Hezlin Abolah Zawawi said...

Tulah kan..

Kalau tahun sudah-sudah.. mmg dia bagi kaw-kaw punya

zn said...

aku tergelak jer dgr Edry bg komen...hipokrit giler...
aku tunggu gak komen yg pedas2, tp komen semua nak amik hati abang...sian gak tgk dia berusaha menyusun ayat agar tak keluar kutukan...len kali tak leh panggil dia jadi juri la....dia bias...hehe