Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Thursday, March 4, 2010

Jemjara....

Semlm kena travel berdua ngn budak Ahmad balik Mambang..
Bukan tak biasa... TAPI TERLEBIH BIASA..
Cuma yang luar biasa..
Kali ni balik senyap sunyi..
Sebab radio canggih yg Inche Izman baru tukar kat tora terbang dah tak berbunyi..
Fius terbakar kot...
Nak lebih terbakar lagi.. aku lupa cas portable DVD player Khaleef..

Oleh itu.. sepanjang perjalanan..
Dia membebel.. membising.. mengarut sepanjang masa..
Sampai aku jadi hypertensi..

Mula-mula nak isi minyak..
Aku pi bantai isi minyak hijau..
Yang mana lebih mahal dari minyak kuning..

Dekat-dekat nak sampai Temoh..
Tiba-tiba..

"MAMI, JEMJARA TU APA?"

Jemjara ?!! Oleh kerana takmo mengulang kisah KAP..
Aku terus mengexplore vocabulary english word dlm otak..
Aku search otak kiri dan otak kanan..
Proses kognitif semakin aktif...

Lastly "Kalep tanya PENJARA ke?"

"Ye, awak betul..."

PENJARA ?!!!


Aku lebih mengharapkan Khaleef akan tanya..

"MAMI, APA ITU CINTA?"
(hehehehe... feeling filem Abang 92 laa pulak)

Anyway, aku explained kat Khaleef..

"Penjara tu tempat orang jahat tinggal.. Ada banyak polis... Takde tibi karton.. Takde mami papa.. Malam tido takde lampu.."
(Khaleef sgt takut tido bergelap)

Respon dia...

"Macam tak bagus je mami.."

OK DONE, dia faham !!!
.
.
.

10 comments:

Mimy Hamid said...

serius kak zel...aku mmg suka kalep ni...lawak dia spontanla...like mum like son..hahaha

mama_iris said...

ye....awak betul....
miaaaahhhhhaaa.....lebih lawak dari peserta Raja LAwak....comel la kamuuuu...

Yatts said...

mmg cute la si Khaleef ni....
zel,bila sebut abang 92...terus flashback masa dolu2...mmg minat tul citer tu...termasuk la hero dia Azhar Sulaiman....hehe...tp skang ni x minat dah si Azhar tuh...dh tua...hahaaa...

noradzlina.kamdani said...

pandai dak kalep ni

its me said...

hahahaha sumpah chumel jemjara la fulok....

kukin tetap di mulotttt..ngeh ngeh sebaik mak ko yg badang ni cepat pikup kalip...

aku suker ayat"ye ..awak betul..."giler teroro ko teka nok...

SM said...

hehe..ni lucu... sweeet kid.

-iLLa- said...

kak, jwpn utk cinta x xplain ke?ekekee

adikmanje@ellyazarmilia said...

amboi zel...cutenya anak terona hang sembang dua banak dgn hang...

eynda said...

Clever la kalep nih...

Anonymous said...

sempoi + kelakar gileww ahahaha