Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, March 15, 2010

Khaleef tak sihat...

Lanjutan dari kes mami dia demam + batuk..
Kini sudah berjangkit pada anak..

Malam tadi mula dah dia tido ngn nafas berkeroh..
So, boleh agak.. anytime dia akan lelah..
Mula tu nyenyak je tido..
Sampai kul 6.30 pagi.. tiba2 aku dengar cam bunyi kucing bergaduh..
Buka mata... tgk Khaleef tengah muntah bertadahkan bantal ngn tilam..

Dah abih tilam.. nak muntah lagi..
Dia suh aku tadah selimut toto dia pulak..
Aku suh muntah je atas simen.. senang aku nak mop..
Takmo pulak.. menangis takmo..
Bagi laa jugak toto tu...

Lepas dah muntah dia takmo baring..
Dok tanya "Ada apa dalam badan kalep?"
Aku just jawab "Ada muntah nak keluar.."

Jenuh suh dia baring sambung tido..
Dia ni sbnrnya takut ngn ubat masuk bontot tu..
So, selagi aku tak tido.. dia takkan baring tido..
Terpaksa laa aku pura-pura tido dulu..

Dok pura-pura tu... konon2 kang dia tido aku bangun ler..
Terus tido betul melajak smpi kul 7.30 pagi...
.
.
.

No comments: