Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, March 15, 2010

Anak mami yang bijak...

Adakah Khaleef ni bijak.. tapi pura-pura tak bijak?
Ke mmg tak bijak?
Ke kebijakkannya belum terserlah lagi...

Semlm dia bising suh ambik Sara (cousin) bw dtg umah..
Aku pun dengan tawaduk nyer.. pi ambik Sara..
Sampai umah.. depa main, aku pun pi ler dapur wat apa patut..

Pastu aku jengah kat ruang tamu..
Khaleef ada kat luar tgh main basikal sorang2..
Sara tgh duduk menulis depan TV..

Abih masak aku tanya..

"Sara tulis apa?"

"Kalep suruh Sara buat keje sekolah dia..."

"KALEP !!!!!!!"

Oleh itu, kerja sekolah menimbun Khaleef..
Adalah sudah siap !!!
Bukan setakat tulis.. Kakak Sara siap warnakan lagi apa2 yg kena kaler..

Tapi mesti nnt cikgu dia dapat kesan..
Kalep ni kalau setakat tulis ikut titik mmg pandai..
Suh tulis sendiri.. konpem yg dia tulis tu jadi lukisan..
Ni cantik je.. huruf b.. huruf c... huruf d.. huruf e (huruf kecik)..

Haruskah aku memadam balik sumer yg Sara dah siapkan?!!
Tapi.. kalau suh dia buat pun..
Bukan nak pun dia buat...
Tulis 2-3 kali.. mula laa suh aku yg siapkan..

Cikgu pun.. hagak2 laa kan..
Budak 3 1/2 tahun... cuti sekolah lak tu..
Homework cam budak nak ambik UPSR tahun ni..
Bahasa Cina, English, BM, Sains, Warna, Cari benda tersembunyi...

Huwaaa !!!
Tahun depan confirm tukar sekolah lain...
.
.
.

15 comments:

cikbedahlaser said...

bijak la ni...
klu x xde akal nk sruh sara wat...

ni bukan x bijak ni..
malas je kan kalip kan...

mama_iris said...

kita rasa dia bijak....walaupon dlm bentuk "auta"...tp dh nampak kekreatifan nye kat situ...bijk ni bukann utk teori saja kak...kdg2 budak nih lebih kepada teknikal....cth2 nya dah terserlah masa dia amek gmbr guna kamera akak tu,kejadian letupkan tv tu......hehehehhehe....jgn risau....

.::CeK LaLa::. said...

memang kalep budak bijak!!
hehehe...
Dina pon, kalo tulis huruf ikut titik2 memang teror abes laa!
tapi kalo suh buat balik.. mulalah nak melenting... "kakak tak tawooo!!"

geraugebang said...

adoi,,,kalip, kalip

lovelygift....everything u need are here said...

terlebih bijak tu...

Azimah@Melati said...

bak kata orang2 yang pernah aku jumpa yang ada experience anak lelaki..budak lelaki memang malas sikit.....dia lagi suka explore... perempuan rajin.....

ala zel baru 3 tahun..... ada 3 tahun lagik dia nak belajar... sebelum sekolah skrg nie bagi dia have fun jek....kang pressure pressure ko yang pressure...

lovelygift....everything u need are here said...

hahaha....like mummy, like son

Ms AiReEn MoHd said...

hahaha kuang asam kalip die main beskal ..ade udang sebalik mee ko ekk kalip...suh amik cousin suh jd balaci die lak..ekkekekek mmg bijak anak ko ni..aci ngelat namenyer...

zel kawan aku anaknyer liana tu da dpt baju..kalip da lum???huwaaaa

noor said...

aku slalu gak buatkan homework anak dara aku ms dia darjah satu dulu...aku tulis guna tangan kiri...
hahaha....abis cam ner...time suh buat homework jer mesti menangis...tak kuasa nak pujuk, aku jer yg buat, senang...hahahaha

I want to lose weight said...

Aku mmg tak kuasa nak buatkan..
Nnt kalau tak siap..
Cikgu dia masukkan balik dalam beg sekolah dia..

MAKCIK REHAN said...

mlm tadi aku ajar ank aku main guna laptop. aku laki bini mengangkang tgok tibi, dari jauh aku jerit kat dia...

Tekan huruf A! Tekan Huruf H! Tekan Huruf R!

5 minit gakla dia melilau nk cari satu-satu huruf tu kat keypad laptop. hehehe.... aman donia. nnt aku nk praktikkan masa nk tengok desperate housewife season baru. hehehe...

I want to lose weight said...

Laptop tak boleh..
Hat tu boleh tgk jarak jauh sajork..
Don't ever try :))

Kang kalau dia dah pandai konker laptop..

Abih ler aku

MAKCIK REHAN said...

aku nmpak sebotol air sya*at dlm gmbo kalep buat peace dgn sara tu..

apekah??

I want to lose weight said...

Tu kat umah mak aku daaaaa...

Skang takde air2 "tut" lagi dah..

Kan haram minum air gas.. berdosa besar masuk neraka hahaha..

bukan fakta tapi auta !!

Sepatuputih said...

kekekeke..kalep mmg bijak r kak...
tringat lak katun doremon.. sara cam sizuka, suke membantu.. :)