Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, November 17, 2009

Dinner Malam Ini...


Disebabkan petang tadi dah makan karipap..
So.. no more heavy food for the night..
Dalam peti ais pun ini je yg ada selain dr buah...
Dan aku tak suka makan buah...

Boring ler...
Ini salah satu sebab menyebabkan aku cepat je nk ambik makanan sedap..
Goreng.. berminyak.. fast food...

Sebab... MAKANAN DIET TAK SEDAP !!!

Kena lak aku ni mmg tkde resepi-resepi khas makanan diet..

Asyik2 roti.. asyik2 bihun... asyik2 pasta...
Asyik2 sup sayur... EEEE BOSAN !!!

Aku ada baca beberapa blog peserta 99HTN yg ada makanan best2..
Tapi takde resepinya..
Hanya ada gambar final product sblm masuk perut..

APA KATA.....

Selepas ni.. yg ada resepi sandwich ke..
Sup lazat ke.. tomyam ke.. asam rebus ke...
Ikan bakar ke.. Steam ke...

SILA BUAT RESEPI LANGKAH DEMI LANGKAH
DENGAN GAMBAR SEKALI

Maklum ler.. akak Zel korang ni..
Subjek memasak ni dapat C-...
Tu sbb laki dia takmo naik-naik berat..

Kalau ada step by step.. senang nak follow..

SHARING IS CARING kan.... ;)
.
.
.

12 comments:

noradzlina.kamdani said...

Insyaallah zel..kite suke cadangan tu...

Unknown said...

nk buat..tp kdg2 x larat nk papar gmbr ikut step.x kan tgh2 masak nk pgg kamera...belengas..org kata..haha

tp klu pd blog masakan..itu semestinya..

pd blog yg diet...hanya cadangan resepi & cara masak..maybe ok..pd yg ada ms lebih..mgkn boleh kot..tambah yg xde anak kecik..

arbaieyah said...

lin...aku ari2 masak camera mesti ada kat sebelah...camera h/phone lah kan...sbb h/p kan menjadi teman setia aku...takut balai call...tu yang aku kemana pergi mesti ngan hp...x da hp susah ati...

arbaieyah said...

zel ko nak makanan apa yg diet punya??? makanan campak2...makanan baling2...makanan x da minyak...daging....ayam...ikan...??? semua boleh jadi...janji ko rajin p dapur n decorate makanan yg belum pernah prg buat...pasti jadi...nak makanan goreng??? boleh...ko pakai lah minyak jagung atau minya bunga matahari tu..kalau nak pakai minyak zaitun...MAHALLLLLLLLLLL...... AKU buat zel...ko mesti boleh buat jugak makanan diet yg sedap...ehe

arbaieyah said...

nak papar gambar ikut step mmg tak larat...sbb aku kekadang main hentam suka hati makcik aku aje...janji makanan tu sihat dan sedap...aku tak main step2 ni...aku main campak n baling2 je...ehe...tu yang aku tak reti kalau org tanya....hahhahaha

HaLiMaTuN SaAdIaH said...

salam..wah silent reader je sebelum nih..tetiba sibuk nak kasi komen..sebab teramat setugu dgn cdgn zel tuh..tak pe lah kalo tak ade gmbr step by step,kalo ade resepi pon dah ok..skrg dok jauh dari m'sia..jd nak masak pon ikut resepi kat myresipi.com..yg byk resepi sedap tapi tak sihat..hehehe...

Sepatuputih said...

akk..kitepun sama..asyik2 roti.. asyik2 bihun...mukapun da kering cam bihun..huhuhu

Zalia Hezlin Abolah Zawawi said...

Hehehe.. tak yah 10 step..

Janji

1- BAHAN-BAHAN
2- Masa gaul2 tumis2
3- Gambar akhir..

Aku selalu failed bab bahan2..
Sebab sangat tak pandai nak agak-agak sndr

i'm Lina said...

zel, amik yogurt 0% fat.

gud idea. pasni kite apdet resepi diet yaa...hehe

Nattasha Zainal said...

I like the idea.. :D
Kak Zel, I follow you ok.. :D

adikmanje@ellyazarmilia said...

Zel, aku ni payah sekt klu memalam makan yg manis2...sure perut jadi lapor giler2...perut org melayu betoi kan...rela roti cicah sambal ke...sardin ke...ok la....

eynda said...

Ye setuju....boleh tiru resepi...