Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, November 23, 2009

Malam tadi TAK TIDO

Bukan pasal Khaleef tgk kartun..
Tapi budak noing noing noing tu..
Demam + Asthma...

Awal-awal nak tido tu dalam kul 1.00 pagi..
Nmpk cam ok je..
Dia dok main torchlight dlm gelap tu..

Aku laa lelap dulu cam biasa..
Aku dengar gak dia batuk tak benti-benti..

Pastu selang 5 minit dia kejut..
Cakap dia nak tido..
Aku cakap tido jelah..

Pastu merengek laa.. ngantuk tp tak leh tido sbb batuk..
Dalam kul 3.00 pagi makin teruk laa pulak..
Bunyi cam nafas keruh dah..
Bagi ubat lelah.. tapi tak jalan..
Maybe sebab dia ada demam sama..

Bawak dia g bilik air.. suh dia muntah..
Menangis kuat laa pulak..
Dia nak muntah atas katil..
Nak tak nak bagi jelah muntah atas katil..

Pastu tido laa dalam 15 minit..
Then, kejut aku balik.. dia nafas keruh balik..
Adoyai.. cek suhu dah 39 camtu..
Pi basuh kepala kat bilik air kasi sejuk..

Kul 6.15 tiba2 dia menangis cakap nak turun..
Aku tanya nak turun ke mana..
Aku turunkan.. laju p depan TV..

Aku ukur suhu.. dah 40 celcius..
Terpaksa ler masukkan ubat bontot..
Selalu buat berdua ngn papa dia @ suh nurse masukkan..

Buat sorang2.. menggigil siot..
Dah masuk tu kena tahan ngn tangan.. takut kuar balik..
Masa ni Khaleef menjerit tak hengat..

"SAKIT !!! APA AWAK BUAT BONTOT KALEP NI"

Aku dah seriau igt salah cucuk..
Terus call Papa dia kat Mambang suh balik cepat..

Nasib cepat je papa sampai..
Aku lak tak leh cuti hari ni..
Ada hal penting kat PID..

Kesimpulannya..
Abih 1 cadar + 2 selimut + 1 toto kena muntah..

HUWAAAA !!!
Meraung lebih sket sebab skang musim mendung & hujan
.
.
.

5 comments:

Unknown said...

ciannye kak...semoga bersabar ye kak

its me said...

Selamat mendobi kat ko ehhh...bau kepam la jawapnyer....ari da la terang gelap terang gelap ni...........huhuhuhu

HaniFadil said...

lahai... kak zel (betul ke kakak, sbb u bahasakan diri u aka kat blog i haritu..) tak sapu apa2 gel dulu ke, bagi smooth sikit masuk ke montot dia? hahaha.. mmg khaleef panggil u awak ke?

nazliahnazeer said...

cian kalep.smoga awak cepat sembuh kalep.sy sentiasa doakan awak. ;)

utk akak! semangat! semangat!(ckp melayu) selamat membasuh.

adha said...

encik kalep ni ckp cam org dewasa la.. da sekolah mesti bijak budak ni