Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, November 3, 2009

Konci punye hal...

Semalam petang, nak balik keje...
Menggelabah giler tiba2 kunci kereta MIA..
Abih laa asst aku.. posmen.. kerani sumer kena cari sama..
Tak jumpa jugak..

Last-last aku duduk bertenang smbl fikirkan jejak langkah pagi tadi..

Teringat ada sorang pakcik ni dtg suh aku taip surat..
Then, dia menulis atas meja aku..
Mungkinkah dia tersauk sekali kunci kereta aku..

Lagipun, pakcik ni mmg ada sejarah 2-3 kali terambik kunci aku..
Tapi time tu dia cepat sedar sbb kunci tora terbang kaler pink..
Tp kunci kete wira ni iras sangat dengan kunci kete dia..

Nasib baik.. kat letterhead surat dia ada phone number..
Betui ler.. mmg dia yang sapu kunci kereta aku..
Dia pun blur camne kunci tu leh ada dalam poket..
Pastu masa smyg zuhur kat masjid..
Dia ada wat announcement lagi sapa hilang kunci..

Lepas dia dah pulang kunci..
Siap leh cakap ngan aku..
"DAH BANYAK KALIKAN PAKCIK AMBIK KUNCI KO"

Abih ?!!!! Motif ?!!!!!!
Pening pasal kunci kete semlm...
Terus tertinggal kunci PID dalam PID..
Pagi ni dtg dengan cinfidentnya ala2 kunci ada dalam beg..
Pastu meraban bila jenguk kat tingkap.. nmpk kunci atas meja..
Nasib baik ada spare dekat post office..

Ni bihun goreng sebungkus yg jadi perbincangan kat FB smlm..
Sebungkus kecik daaaa...
Bukan sebungkus bihun cap bintang dlm peket tu..
.
.
.

p/s - nama-nama nnt tau akak update..
sangat busy hari ini...








2 comments:

Pepel BoNda AmaNi said...

ahhahaha apa daaa pakcik nie cilok kunci orang...sib bek dia xcilok keto skali...heheheh add la kita kat fb..eida_bob@yahoo.com.my
tengkiu..tengkiu

Lazyf said...

appeda pakcik tuh...
lenkali soh pakcik tuh boh kicen beloceng kt kunci kete dier...hehehe