Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, November 30, 2009

Dinner Malam Tadi...

Sekeping roti pita wholemeal diameter 5 inci
Sebatang hotdog
Scramble chicken
Bell pepper
Mushroom pasta sauce
1 piece low fat cheese

Ni Khaleef punya..
Ayam + Sos Pasta + Cheese

Budak ni malam tadi kena marah agak teruk..
Wpun tak kena pukul..
Tapi menangis lama jugak akibat kena bebel..

Mana aku tak marah..
Apa je aku suruh buat..
Sumer dia buat dengan KAKI..

Mula-mula aku wat dek je ngn dia..
Dia cakap pun wat tak dengar je..
Sampai dia pegang mulut aku..
"MULUT.. CAKAP LAAA DENGAN KALEP"

Lepas dia dah menangis.. aku pun bukak khutbah ler..
Siap tunjuk parang belah durian..
Ugut nak potong kaki dia kalau dok sepak sana sini lagi..

Sampai tido pun menangis..
Dok kata..
"JANJI.. KALEP TAK BUAT LAGI KAKI"

Pagi ni Alhamdulillah ler.. ada ler perubahan sket..
Aku suh anta botol susu ke dapur.. dia guna tangan..
Kalau tak.. dia tendang botol tu smpi ke singki..
.
.
.

11 comments:

Kaseh said...

disaat tgh lapo nii..tgk food ko ni dah menduga keimanan aku..adohaii.. dak khaleef ni aku suka la cara dia cakap.. wpun terbalik2 biasala budak kecik tapi aku suka..kiut jek.. ko pun layan lak sama naik ngan dia..

mama_iris said...

cedap nye resepi neh....harus ditiru!!huuh...dah beli roti pita...tp masih dok terperuk dlm peti ais..hhee
syiannnn budak baik tu....tp elok dihukum sket kan...heehe...

maira said...

hehe... nanti aku cilok resepi nie, tapi nak makan ngan roti gardenia ijo tu... khalep baya anak aku rasanya... memang pening layan anak tengah melasak... huhu apapun aku doakan kahlep jadik anak soleh

Faizah_Haris said...

kelako laa khaleef niii....hehehe sabo jek laa....

adikmanje said...

zel...eisya pun kekadang buat cam kalep gak tau...haku bagi kaki ngan hanger...insap sekejap...nanti jadi balik...mungkin sebab selalu nampak cigu dia kat nursery wat cam tu kot...sebab klu aku soh amik kain lap...dia main guna kaki je...

I want to lose weight said...

Tu tkpe ada org menunjuk ajar..
Ni dok umah je pun.. cam2 perangai pelik dia buat.

Hanger aku tak berani bantai dia..
Nanti sat lagi.. senyap2 dia ambik hanger bantai aku pulak..

Ms AiReEn MoHd said...

wakakaka nak jd shoalin soccer ker ko kalip...nasid la ko kecik tak kuat tendang mak ko ni kalip..kalau tak da terpelantin lantin mak ko ko sepak....

Mia-Ina said...

sabo je dgn khaleef ni..sabo la mummy zel ye....dugaan ...

sitie said...

hamboi...garang nyer mama khaleef nie..siap main parang2...takutnye...sian si khaleef

I want to lose weight said...

SITY,

sebab time tu mak dia tengah makan durian belah ngn parang.. :)

sitie said...

ohh igt kn sesaje je..nak main ngn parang nie...padan la muke si khaleff nie..hehehehe