Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, November 9, 2009

Kenapa ?

Semalam sebelum tido..
Khaleef mengepit kat aku dan tanya..

"Kenapa awak marah-marah Kalep"
(aku baru lepas tengking dia sbb seret bantal atas simen depan bilik air)

Alamak !!! kesian pulak aku tgk muka dia..
Fikir-fikir balik..
Dari aku balik keje.. smpi ler ke tengah malam..
Ada kot 10 kali dia kena marah..
Tu belum masuk cubitan ketam lagi..

Tapi... bila fikir sekali lagi..
Kenapa aku marah ?!!!!

1- Hidung mami yg Khaleef hentak dengan leapster smpi bengkak.. masih berdenyut sakitnya..Leapster tu mengumpul duit tau mami beli.. Hidung mami ni kalau patah camne.. bukannya boleh nak crowning-crowning cam gigi.

2- Mami elok2 meniarap wat keje.. tiba2 Khaleef lompat atas belakang mami dari atas kerusi.. Ingat berat Khaleef tu 7kg ke... 17kg tau.. Kalau patah pinggang mami camne?

3- Mami nak tengok Awan Dania, Khaleef pi switch off.. switch on.. ulang-ulang kali.. Khaleef dah lupa ke kejadian TV meletup tahun lepas.. Takkan TV yang ni pun ko nak letupkan juga.

4- Control Panel PS2 kena baling oleh Khaleef sbb dia tendang bola dlm game tu asyik tak kena. Berkongsi duit tu tau mami & papa beli..

5- Pastu dah boring main game & tgk TV... Khaleef tarik satu bakul besar mainan, ambik satu-satu dan baling merata-rata... Hello !!!! ko igt kat rumah tu ada khadam Indon ke nak kemas.

6- Alasan ke-6... MAK KO NI LAPAR TAHAP NAGA TAU TAK TAPI TAK BOLEH MAKAN NASI.. SO, JANGAN NAK WAT AKU NAIK ANTU !!!!


Lepas aku dah cakap kat dia guna bahasa dia paham..

Khaleef peluk lengan aku..

"Amap mami.. Kalep janji sama awak tak buat lagi..."

Huhuhuhuhu..
Pandai betul anak aku ni berdrama swasta pagi-pagi buta..
Sila JANGAN PERCAYA dengan janji pelesu si Ahmad ni..
Aku ngn papa dia dah immune dengan janji kosong dia..
.
.
.






20 comments:

aKuSaKsI said...

Best la...
very entertaining....

Faizah_Haris said...

hehehehe.....ciannnn lapo nasi upenyerr....hihihi sabo2

Kaseh said...

haha aku mmg suka kalau citer pasal khaleef ni.. laju jek aku klik.. naper dia panggil ko awak tuh zel.. dia tgk citer apa la tuh sampai terikut2...

Zalia Hezlin Abolah Zawawi said...

kartun kat playhouse disney sumer cakap SAYA AWAK..

-niena- said...
This comment has been removed by the author.
niena said...

hehehe..kalep...suka suki je panggil mummy dia awak...

adha said...

zel
sweet la dia pangiil ko saya awak.. mcm da matured jek

Pepel BoNda AmaNi said...

lahai sweeetnyer..geram jerk kan...

Mak Doyah said...

Kelako la kalep ni, sama cam mak dia....hehehe

Beattey said...

guling2 aku ketawa bile dia terjun kat belakang ko dr atas kusi...

sengal kan zel..

naseb baik tak slip disc...

i'm Lina said...

sgt terrer ini budak berlakon yaaa

sama gak ngan anak sy... si adam....

same age kot dgn Khaleef...

dia 3yrs+

Farra Dhelina said...

anak beranak dua dua klakO haha

queline said...

kelakar la baca cite rni..suka bc entry pasla khaleep..
berat khaleep 17kg, mak oiii....lenguh nak ngangkat...

Lazyf said...

Kalep panggey mami dier "awak"...
Cute seyh....hahahahaha...

noradzlina.kamdani said...

zel..
kite pun lbh kurang jek..almaklumle..ari biasa jd ibu tunggal..ujung minggu jek ank2 ade ibu n ayah..dh 2 ari ank2 asyik gaduh jek..ibu diorg excited nk workout diorg buat hal jek..tp reason no 6 tu kite mmg stuju sgt...
"a hungry man is an angry man"

Zalia Hezlin Abolah Zawawi said...

Tu ler.. kadang2 rasa nak je anto dia duk ngn Papa kat Mambang dalam seminggu.. bagi Papa dia rasa pulak. Tapi.. rindu ler pulak kalau budak ni takde..

Kalau ada.. nak wat naik darah je..

cikdiva said...

kak zel, lawakla citer ni..tergelak2 sy sorg2, memecah kesepian opis ni..sume org heran tgk sy..haha..

adianiez AIDA said...

alasan ke 6 paling aida suka !!!

Gerb said...

gelak-gelak

nora said...

Adussssss Khalep sama mcm Little hero saya. Kdg2 memeningkan kepala macam nak lepuk aje. Bila dah kena lepuk kesian lak...hehehe tapi walau apa pun diaorglah penawar hati kita ni kan?? My son is 4 yrs old urs?

I pun nak kuruskan badan, kemarin berjaya tiba52 stop pulak hahaha nanti nak kuruskan baliklah hahaha