Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Wednesday, November 18, 2009

Hari ni terpaksa EL





Makin menjadi-jadi pulak perangai takmo tido malam Khaleef ni..
Malam tadi, mami dia awal-awal dah lelap..
Tapi lelap depan TV ler...

Dalam kul 2.50 pagi camtu dia kejutkan aku..
Tanya "PON AWAK MANE?" (pon = handphone)
Aku tanya nak watpe?
"KALEP NAK PIS" (pis = peace = tangkap gambar)
Dia nak tangkap gambar senapang dia..
Aku pun tolong ler snap..

Lepas tu aku terus tarik dia masuk bilik suh tido..
Dah dia main torchlight lak dalam bilik..
Suluh sana sini..
Mula-mula tu aku marah ler jugak..
Pastu dengar dia menangis dalam gelap tu.. kesian pulak..

Aku pun lantakkan dia..
Kul 4.50 pagi dia kejutkan lagi..
Cakap gelap... rupanya bateri lampu tu dah abih..
AKu suh tido dia cakap nak kuar tgk kartun..

Lama-lama aku cakap..
"PERGI LAAA... KAT LUAR TU ADA HANTU DURIAN NAK MAKAN KALEP"
(hantu durian = hantu filem Geng Upin Ipin)
Terus dia ambik bantal tido...

Aku tak suka sangat nak takut-takutkan dia ngn hantu..
Sebab akan membuatkan dia lemah semangat..
Tapi kadang2 tak boleh nak sabar..

Pagi ni.. kul 8.50 pagi aku kejutkan dia pasal aku nak p keje..
Meraung takmo bangun sebab mengantuk..
Badan pun cam dedar-dedar dah nak demam..
Akhir kata.. aku laa terpaksa cuti tiba-tiba..
Dah ler cuti tinggal 3 hari ni..
Skang dah tinggal 2 hari..

Anak oh anak...
.
.
.

11 comments:

adikmanje@ellyazarmilia said...

Zel...ko tanya la dok nape budak yayep ni payah tido...sian pulak..takut terbawa2 sampai besar payah tido malam...

.::CeK LaLa::. said...

'Awak' diapanggil ko zel.. kekekkek.. comel betul dak kalep niii...
zel, siang dia tido lama kot... budak2 kalo tak cukup tido nanti mengganggu pembesaran depa... try la wat psyko sket ngan dia bagi dia tido awal.. nanti kalo dh terbiasa, parah ko nanti..

ezey said...

amboi khalep..cerianya muka..kul 3 pagi dah rupa mcm 3 ptg dia buat....sabar je la mami....

I want to lose weight said...

Tak tau laa dia ni..
Mgkn metabolisme badan tinggi kot cam papa dia..
Aku dah elak bagi dia manis-manis skang ni... susu pn malam bagi sekali je..

Tapi.. masih susah nak tido..
Aku cakap hantu.. baru dia tutup muka dengan bantal

misz Lina said...

"awak"? hehe..so cute!

isk... dulu anak sy si adam pon camni...

pas beli lampu tdo "kumbang" encik ikea baru la dia semangat nak tdo...

baru dia tau... "oowwhhh..dah mlm eh mama, kena tdo la ye"

adehhh..

klu tak 2-3am mau tgk tv..mau men beskal....
bole pengsan mama dia...

*dushh*

darwyshahaini said...

ishh...comel lah budak kalip ni..suker tgk dia...pandai bergaya depan kamera plak tu... geram nk cubit pipi dia.... ain kalo anak susah nk tido pun ain biarkan jer...lama2 tergolek dok dia sensorang..hhehhe... harap2 cpatlah sembuh demam dia.... kim salam kat kalip ek.. cakap kat dia..makcik ain minat kat dia..hihihi..

LiAnA said...

tahan betul mata dia... siang dia tido lama kot tu yg mlm jd aktif.. tukar skit jadual tido dia.. sian mami dgn yayep gak.. masa tido dh tonggang terbalik..

iniCIK yASmin said...

kciannya akak..ley jd mak yg tabah..ehhehe
budak2 mmg susah tdo kan..
pepun sy doa anak akak jd insan yg berguna one day
hehe..ttbe kan~

Farra Dhelina said...

oo ishap puting ye dia kak? hihi

eynda said...

Muka hero ni fresh betul pukul 2-3 pagi yer...tapi paham la...selalu kena buli gak dgn hannah...nasib baik la tak keje....budak2 ada masa jadi macam ni kot...tambah2 kalau siang hari dia tak letih sangat....malam mesti hyper terlebih...

Ms AiReEn MoHd said...

wakakak nasib la ko kene ngan kalip kan....satu hal ker satu hal hah...aku pun choti gak today..aku sengaja amik mc...malas ngadap betina cine sebelah aku tu....aku cuti jerk...wehhh tu pizza lak ko bikin..amboiiiiiiiiiiii bukan ko kan...