Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Sunday, November 15, 2009

RAYA HAJI & Nasi ?

Apa cer.. ek raya haji nih..
Kena balik kampung...
Sana konpem ada makanan sedap-sedap..
Maklum ler raya..

Lagi ada makcik mulut tak laser, separa laser dan laser..

Klu mengada-ngada bila disuruh makan nasi

"Along masuk contest"
"Tak nak makan nasi sbb nak kurus"
"Nak makan lauk je"
"Nasi musuh negara"

Confirm.. cam-cam cakap depan belakang boleh didengar...

Camne geng 99HTN..
Haruskah cuti sehari itu?
Atau haruskah dibenarkan sumer makan nasi sekali je?
Makan nasi 1/2 pinggan?
Makan 2 sudu besar?

Ke kaaaannnnn

Sebenarnya...

AKU YANG NAK SANGAT MAKAN NASI TU...


Huhuhuhuhuhuhu :(
.
.
.

17 comments:

nazliahnazeer said...

ikut suka kak zel la, naz tak kisah. ahaks. memang la makcik2 mulut tak bley blah pnye, klu boleh nak je gunting mulut diorg sorang2.hoho.

klu tk dpt mkn nasi pn ok gak, atau klu blh mkn tetapkn byk mane, bape sudu ke,bape senduk ke.dah lame tak mkn ni, konfem2 skali makan boleh teramik seperiuk kang.hahahaha

Zalia Hezlin Abolah Zawawi said...

Tulah kan.. masalahnya kalau sekali dah tercuba nasi.. pasni pasti mencuba lagi..

Tkpe.. kita tgu respon kawan-kawan lain pulak..

Rasa.. kalau cam tak bagi cuti satu hari pun.. mesti ramai yang terbabas nanti

Farra Dhelina said...

rasa nya terpulang kat akk..

tapi..

sy tetap dgn 99htn ;))

CT Anie said...

kalau nak bg cuti utk mkn ns ok jer...ikut kak zel la...tp kalau ada org masih bertahan utk tak mkn nasi, nanti kira markah bonus ekkk!!!! :)

syarqiah75 said...

pikir2 sekali...ok gak idea zel..mcm ok gak bagi cuti utk spesel day kan?bukan apa..akak pon kena balik kg abg..dah le nih kali ke 2 balik..kang org hidang nasi..x mkn..cam berlagak lak kan?kan?kan?....tapi jgn lak memasing mkn cam nak balas dendam...utk jaga hati tuan umah je....(^_^)heheh buleh ka cam tuhh...pstt..kalau abis seperiuk pon sapa nak tau..hahahha

darwyshahaini said...

zel...ain rase better kita teruskan jer x mkn nasi tu... lantakla mulut2 yg x de insuran tu.. ain kalo x nk org tau kan..ain ujung senduk nasi.. pastu buh sayur byk2... pastu mkn sayur jer...nasi tu bg kat husben suh habiskan..org x perasan pun kita x mkn nasi tp..org dok tegur apsal skrg nampak mcm menguncup jer... hehehe.. tu salah satu cara x nk org dpt dosa free dok kutuk2 kita.. tp kalo ader peserta nk mkn nasi gak...tu terpulangla..mana leh paksa2 kan.... tp kalo ain la..bila dh mkn sekali mesti nk lg.. tu yg malas tu...

ainrahman said...

saya punyer pendapat..pedulikkan mereka itu...jgn tunjuk sgt kater x makan nasik tu...sayang la..ain tak ikut pon 99htn ,tapi suka jd pemerhati kat korang nih

nazliahnazeer said...

memang pun bila dah makan sekali, nanti nak lagi dan lagi dan lagi. ni macam dah stabil tak rasa ape2. hoho.

"Asma" said...
This comment has been removed by the author.
"Asma" said...

bebaloi ke mkn nasi sehari?? sedangkan blm sampai sbulan kita xmkn nasi, macam mana nk mhadapi hari kmudian? sedangkan target kita 99htn.ok katakan k.zel bg cuti sehari utk raya tp cuti blk kg 2,3hari kak oi..sekali dah makan mesti nk mkn lg dan lg dan lg dan lg..
lgpn akak pnh kate...

"1- Kalau makan nasi camne? adalah disqualified?
TIDAK !!!! ikut suka hangpa la..
Sebab ni tujuan utama adalah untuk TURUN BERAT
So, kalau makan nasi berat boleh turun banyak
Dipersilakan...
Tapi.. Apa MOTIF korang join klu berniat nak makan nasi?

5- Takkan lansung tak boleh makan nasi?
BOLEH... ikut suka hangpa laaa..
Abih tu bakpe nyer kamu masuk 99 hari tanpa nasi?"

(rujuk : http://loseweight-chaiyok.blogspot.com/search?updated-max=2009-10-27T03%3A55%3A00-07%3A00&max-results=15 )

..lg 1 klw sehari cuti itu pasti tidak dikira 99htn, dah jd 98htn lain la klw akak tambah hari tamat 99htn ke 8 feb 2010.. terpulang pd k.zel sbb semua kputusan ada d tangan Puan Pengetua..hehehe

Mimi Sharif said...

saya amat bersetuju utk cuti nasi pada hari raya nanti....
Hehehehe...
Sapa xmau amik nasi, xpa...
Sapa nk cuti nasi, OK jer...

Kakak Besar said...

hahahahhahaha....tu la zel, aku dah terpikir mende nih masa engko wak contest nih...first skali aku terpikir, raya haji dah dekat....biar betul zel nih...hehheheheheh....aku tak join la contest nih sbb ari tuh dah 3 bulan aku stop nasik sbb overweight mendadak sampai tak leh nak angkat kaki....p dlm 3 bln tuh ada satu hari aku menangis makan nasik sbb x mboh bg maa aku rasa hati. sbb setiap kali aku blk kg mesti dia wat makan sedap2, tup2 dah bgtu aku stop nasik kejap, ari tuh dia luper...dia buat nasik dagang engko! aku kater, laa...maa, kan along dok makan nasik...maa aku kater aper??? dia kater...kalu tau gitu dok wak! Long jer makan banyak skaler...tu yg maa wak. Aku dengor camtu....amik pinggan dengan tidak bertangguhnyer, 2x tambah! =) hahahhahahahahahahahahha.....p sebenarnyer berbaloi jer tak makan nasik untuk satu jangkamasa...aku turun dekat 10kg lebih dlm masa 3 bulan tuh. Chayok2 zel n the gang....=)....

pendapat aku....makan jer utk sehari tuh, pastu pose utk seminggu slps itu...=)

arbaieyah said...

ZEL...aku rasa jgn ada cuti2 makan nasi ni.....sekali syarat dah tertulis pada awal2 lagi no nasi within 3 month until feb 2010...dan semua org yang masuk cabaran ni pada masa itu sudah mempersetujuinya...maka kita teruskan cabaran ni TANPA CUTI wAlaupun HARI RAYA HAJI....macam mana nak buat masa raya haji nanti...itu alternatif masing....yg penting NO NASI sepanjang CABARAN INI.....

arbaieyah said...

apakata sesapa yang cuti nasi pada HARI RAYA haji akan dikenakan penalti atau potong 20% markah...ehe

Ezora said...

setuju ngan Bai...kenakan jer penalti..klu la ada yg nk...apapun sumer kena dan mesti sedar akan risikonyer...sekali dah makan...ssh nk berhenti ooooooooo...renung-renungkan...

eynda said...

Saya tetap takkan sentuh nasi... :-D

Sepatuputih said...

kak..org x kesahpun..sbbnya raya haji ni x blik kpg..kena keje..wargh!!!!!!! sedey..huhu